دانیال عبادی:

تحمل روزهای قرنطینه با آثار سینمایی و تلویزیونی راحت‌تر است / با توجه به محدودیت‌ها عملکرد تلویزیون قابل دفاع است

۱۳۹۹/۱۰/۱۴ - ۰۶:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۸۹۳۸۸
تحمل روزهای قرنطینه با آثار سینمایی و تلویزیونی راحت‌تر است / با توجه به محدودیت‌ها عملکرد تلویزیون قابل دفاع است
دانیال عبادی معتقد است با توجه به شرایط و محدودیت‌هایی که در سینما و تلویزیون ما وجود دارد، نباید تولیدات نمایشی را با کشورهای اروپایی و آمریکایی مقایسه کرد و در این شرایط عملکرد تلویزیون قابل قبول است.

دانیال عبادی بازیگر سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: قطعاً هیچ چیزی مهم‌تر از حفظ جان نیست و اگر امکان کار نکردن در شرایطی که جان در خطر است وجود داشته باشد مخالف کار کردن هستم اما برخی مواقع خطر بیکاری بسیار پر رنگ و امرار معاش مسئله‌ای مهم و جدی می‌شود.

عبادی تصریح کرد: آرزوی همه ما از بین رفتن ویروس کرونا و قطع زنجیره شیوع این ویروس است اما تعطیلات نیاز به تأمین مالی دارد چرا که اکثر مردم با تعطیلی طولانی‌مدت برای امرار معاش دچار مشکل می‌شوند و لازم است برای این مسئله هم تمهیداتی صورت بگیرد اما متأسفانه به نظر چنین امکانی وجود ندارد و نمی‌توان به تعطیلی طولانی‌مدت امیدوار بود.

این بازیگر خاطرنشان کرد: در دوران شیوع کرونا در یک اثر سینمایی ایفای نقش کردم و چند اثر دیگر هم قرار بود تولید شود که متأسفانه به دلیل شرایطی که وجود دارد، تولید این آثار فعلاً متوقف شده است. در پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان ابتلای عوامل به این بیماری را از بین برد اما باید بدانیم که ماسک زدن کوچک‌ترین کاری است که باید برای جلوگیری از ابتلا به این ویروس انجام دهیم. نکات دیگر از جمله حفظ فاصله، بهداشت‌ دست‌ها و ... هم در پروژه‌ها باید مدنظر قرار بگیرد.

او افزود: سینمای ما امروز با شکست کامل روبرو شده است و واقعاً شرایط بسیار بدی را شاهد هستیم. VODها و پلتفرم‌هایی به صورت آنلاین فیلم‌ها را اکران یا سریال‌ها را پخش می‌کنند در این زمان رشد بسیار خوبی داشتند و شاید مطرح‌ترین آن‌ها نتفلیکس باشد اما طبق اطلاعاتی که من دارم پلتفرم‌های داخلی هم با این رشد چشمگیر روبرو بودند.

بازیگر فیلم سینمایی «آتش بس 2» در ادامه اظهار داشت: من خودم یکی از افرادی هستم که در روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا در کشور کاملاً در قرنطینه بودم و با مطالعه، ورزش و دیدن فیلم و سریال روزهای قرنطینه را گذراندم. قطعاً در این دوران تولیدات سینمایی و تلویزیونی در بحث سرگرمی‌سازی می‌تواند نقش بسزایی در کمک به کنترل بیماری کرونا داشته باشد.

عبادی در پایان گفت: تلویزیون در روزهای شیوع ویروس کرونا عملکرد قابل دفاعی داشته، به هر حال در کشور ما برای تولید آثار نمایشی محدودیت‌هایی وجود دارد که باید برای قضاوت این محدودیت‌ها را هم مدنظر داشت، به نظر من مقایسه تولیدات سینمایی و تلویزیونی ما با کشورهای اروپایی و آمریکایی درست نیست و با در نظر گرفتن شرایط در یک ارزیابی منطقی فکر می‌کنم زحمات بسیاری کشیده شده و عملکرد تلویزیون هم در بحث سرگرمی‌سازی قابل دفاع است. همچنان برای سرگرمی‌سازی و لذت‌بخش کردن اوقاتی که مردم در خانه هستند می‌توان روی سینما و تلویزیون حساب کرد.

نظر شما