به دنبال نمایش فیلم های هنر و تجربه در هاشور؛

اصغر فرهادی دوربینش را بر می گرداند

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۰۸:۲۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۸۹۴۹۰
اصغر فرهادی دوربینش را بر می گرداند
تعدادی از آثار اکران شده در گروه سینمایی هنروتجربه این روزها در سایت هاشور قابل مشاهده هستند.

به گزارش برنا، این روزها در سایت هاشور فیلم‌های کوتاه،مستند و داستانی که پیش از این در سینماهای هنروتجربه نمایش داشته‌اند قابل دسترس هستند از جمله فیلم‌هایی چون  «زغال»، «تمام چیزهایی که جایشان خالی‌ست»، «چریکه بهرام یا ایمان به قدرت تصویر»، «صحنه‌هایی از یک جدایی» و فیلم‌های کوتاه «سایه فیل»، «کوکان ابری» و «ساعت چهار».

فیلم «چریکه ‌بهرام یا ایمان به قدرت تصویر» ساخته فرشید قلی‌پور، به بررسی سینما و تئاتر بهرام بیضایی می‌پردازد و می‌کوشد درگفت‌وگو با همکاران بیضایی و یا صاحب‌نظران عرصه هنر و فرهنگ به شناخت بیشترآثار و اندیشه این کارگردان دست یابد.

فیلم سینمایی «زغال» به کارگردانی اسماعیل منصف که بازیگران ترک زبان در آن ایفای نقش کرده‌اند، محصول مشترک ایران و فرانسه است. داستان این فیلم در یکی از روستاهای مرزی آذربایجان می گذرد و زبان فیلم نیز ترکی است: «غیرت به کار زغال سازی مشغول است. پسر او یاشار که به دلیل دزدیدن طلا در زندان به سر می‌برد برای عروسی خواهرش به مرخصی می‌آید اما گم شدن ناگهانی یاشار، غیرت را با چالش جدیدی رو‌به‌رو می‌کند».

مستند «تمام چیزهایی که جایشان خالی‌ ست» به نویسندگی و کارگردانی زینب تبریزی، روایت‌گر زندگی دو زن به نام‌های بهناز و جمیله است که هر دو به سرطان پستان مبتلا بوده‌اند. یکی با وجود مبارزه‌ای طولانی از دنیا می‌رود و دیگری بعد از بهبودی کامل به فعالیت‌های خیریه و آگاهی‌بخش به بیماران مبتلا مشغول می‌شود.

«صحنه‌هایی از یک جدایی» به کارگردانی وحید صداقت، مستندی درباره «جدایی نادر از سیمین» فیلم اسکاری سینمای ایران است. این مستند، روایتی از شکل‌گیری ایده و فیلم‌نامه، نحوه انتخاب بازیگران تا پایان فیلم‌برداری و بازتاب‌های جهانی «جدایی نادر از سیمین» است.

در خلاصه داستان فیلم کوتاه «سایه فیل» به کارگردانی آرمان خوانساریان آمده است: « ﺁﺭﺯﻭی ﺁﻗﺎی ﺍﺑﺮﺍﻫﻴﻤﯽ ﭼﻨﺪ ﺭﻭﺯ ﻗﺒﻞ ﺍﺯ ﻣﺮﮔﺶ ﺑﺮﺁﻭﺭﺩﻩ می‌شود».

«کودکان ابری» به کارگردانی رضا فهیمی، روایت دعوای دو پسربچه دانش آموز روستایی بر سر مالکیت چیز‌هایی که هیچ‌وقت دست‌شان به آن‌ها نمی‌رسد و در نهایت طی یک اتفاق آن دو همه نداشته‌ها‌ی‌شان را با هم تقسیم می‌کنند.

«#ساعت چهار» ساخته عاطفه محرابی هم  فضایی موزیکال و فانتزی دارد و در خلاصه داستان آن آمده‌است: « تا چهار می‌شمارم اگر از بیرون صدای بوق بیاد یعنی مُرده. یک… دو…سه…چ».

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز