نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه "یه روز تازه":

بانک‌ها و مراکز دولتی در ایام کرونا با مردم همدل باشند/ طرح یارانه کالا از اول آذر اجرا می‌شود

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۰:۵۹:۲۲
کد خبر: ۱۰۸۹۷۲۵
بانک‌ها و مراکز دولتی در ایام کرونا با مردم همدل باشند/ طرح یارانه کالا از اول آذر اجرا می‌شود
نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما، به همراهی دولت با مردم تاکید و از واریز یارانه کالا به حساب ۶۰ میلیون نفر خبر داد.

به گزارش برنا؛ حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاج‌الدینی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در برنامه یه روز تازه درباره اقدامات مجلس در زمینه کاهش جرایم در ایام کرونا گفت: کمیسیون‌های اجتماعی، برنامه و بودجه و... مجلس این اصل را مدنظر دارند. خواسته نمایندگان هم رفع آسیب‌های اجتماعی است زیرا در بازدیدهای میدانی می‌بینیم که تعطیلی مراکز صنعتی، رستوران‌ها، هتل‌ها و... چه آسیب بزرگی به بدنه جامعه وارد کرده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: در ابتدای راه دولت برای کمک به افراد آسیب دیده، تسهیلات و حقوق بیکاری مشخص کرد اما ما با کرونا زندگی می‌کنیم بنابراین بانک‌ها هم که مسئول ارائه تسهیلات هستند باید با شرایط سخت مردم در این روزها کنار بیایند. وقتی از مردم انتظار داریم که به یکدیگر کمک کنند، این کمک و همدلی باید در مراکز دولتی و بانک‌ها هم دیده شود.

حجت‌الاسلام میرتاج‌الدینی با بیان اینکه تسهیلات و حقوق بیکاری به همه نرسید اظهار کرد: مجلس طرح رفع کالاهای اساسی را برای ۶۰ میلیون نفر از جامعه در نظر گرفته است، ۴۰ میلیون از این جامعه هدف، کسانی هستند که درآمد متوسط دارند اما ۲۰ میلیون دیگر حداقل درآمد را هم ندارند. به همین دلیل علاوه بر یارانه نقدی و کمک‌های معیشتی، هر ماه مبلغ ۶۰ هزار تومان برای ۴۰ میلیون نفر، و دو برابر این مبلغ برای هر یک از افراد دسته ۲۰ میلیونی، به عنوان یارانه تامین کالا به حساب مردم واریز می‌شود.

نایب رئیس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فروشگاه‌هایی که تخفیف کالا دارند به مردم معرفی می‌شوند. این طرح با سقف ۳۰ هزار میلیارد تومان از اول آذر به مدت ۶ ماه اجرا می‌شود و پس از آن، برای سال ۱۴۰۰ باید برنامه‌ریزی‌های دیگری انجام گیرد.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری، از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۷ تا ۹ صبح روی آنتن می‌رود اما در راستای سرگرم ساختن مردم در دو هفته قرنطینه با تصمیم اتاق فکر برنامه یه روز تازه این برنامه از شنبه اول آذرماه از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح روی آنتن شبکه پنج خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز