دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونا در برنامه «در انتهای الوند»:

طرح محدودیت‌هادوهفته‌ای نیست!

۱۳۹۹/۰۸/۲۸ - ۱۴:۳۵:۱۶
کد خبر: ۱۰۸۹۹۵۴
طرح محدودیت‌هادوهفته‌ای نیست!
دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونادر برنامه «در انتهای الوند» با اشاره به طرح محدودیت های دو هفته ای در شهر های قرمز تاکید کرد تا پایین آمدن آماز شیوع این طرح ادامه دارد.

به گزارش برنا، دکتر حسین قاسمی دبیر کمیته امنیتی و انتظامی ستاد مبارزه با کرونا روز چهارشنبه28 آبان ماه در برنامه صبحگاهی «در انتهای الوند»درباره طرح محدودیت‌های جدید کرونایی از اول آذر گفت: در فرایند طی شده9 ماه گذشته یعنی از اواخر بهمن و اویل اسفند 98 که با کرونا مواجه شدیم، به دلیل رفتارهای ویروس و ویژگی‌هایناشناخته آن، تصمیمات بنا به‌ضرورت اجرا می‌شد و در این 9 ماه تصمیمات متفاوتی هم گرفته و اجرا شد.

مانند طرح فاصله‌گذاری اجتماعی؛اما رفته‌رفته این ویروس از همه‌گیری اجتماعی تبدیل به همه‌گیری مزمن شده و تصمیم‌گیری در حوزه مدیریت بیماری نیازمند به یک سری برنامه‌هایبلندمدت است بر این اساس وزارت بهداشت 7 راه برد را برایمدیریت بیماری از این زمان به بعد تنظیم کرده است:

 اول: تشدید نظارت برپروتکل‌ها.

دوم: انجام تست‌های گسترده است، از دیروز خط تولید تست‌های سریع نیز شروع به کارکرده که کمک بزرگی است به پیدا کردن بیماران و ایزوله کردن این افراد و نزدیکانشان در قرنطینه.

سوم: همان بیماریابی است.

چهارم:ارتفاع سطح آگاهی و آموزش به مردم است.

پنجم:حفاظت از گروه‌هایآسیب‌پذیر است.

ششم: تعیین محدودیت‌های هوشمندو در آخر تقویت درمان سرپایی است که هدف عمده تمامآن‌ها کمک به بیمارستان‌ها و کادر درمان است بلکه بار آن‌ها کمتر شود.

باید توجه داشت که بحث طرح هوشمند محدودیت‌ها متناسب است با وضعیت و روند بیماری کوید 19 درشهرها، نکته مهمی که نباید فراموش شود این است که اعلام‌شدهمدت این طرح دو هفته است،درحالی‌که چنین نیست و چون بیماری حالت مزمن پیداکرده ما نیازمند به برنامه طولانی‌مدت هستیم.

یعنی هر هفته وزارت بهداشت گزارشی از وضعیت شهرهادارد که ما برای آن‌ها سه رنگ زرد، نارنجی و قرمز در نظر گرفته‌ایم و بسته به رنگ و وضعیت آن شهرمحدودیت‌ها اعمال می‌شودکه محدود به ساعت خاصی نیست و در کل روز اجرا می‌شود.

خواهش من از مردم این است که در تمامی این طرح‌هاهمراهی کنند،زیرااگر همراهیو همکاریآن‌ها نباشد طرح نتیجه‌ای نخواهد داشت وباعث می‌شود که روند بیماری مدیریت نشود.

برنامه در انتهای الوند به تهیه‌کنندگی امیرحسین آذر، کارگردانی مسعود مرعشی و با اجرای نجمه جودکی، حامد مهربانی و مجیدیحیایی از حدود ساعت7:20 روی آنتن شبکه دو سیما می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز