خشایار راد:

زن بابای سینما این روزها مادری می کند!/ در دوران کرونا هرکس باید معلم و پیام آور خودش باشد/ خداوند روزی رسان روزهای سخت است!

۱۳۹۹/۰۹/۰۴ - ۲۳:۰۳:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۲۳۷
زن بابای سینما این روزها مادری می کند!/ در دوران کرونا هرکس باید معلم  و پیام آور خودش باشد/ خداوند روزی رسان روزهای سخت است!
خشایار راد بازیگر فیلم ها و سریال هایی چون «کاتیوشا»، «زبان مادری»، «متهم گریخت» و «خانه به دوش» است که در کارنامه اش آثاری چون « ترش و شیرین» و «قطار ابدی» دیده می شود او در مورد زندگی اش در این روز های کرونایی با خبرگزاری برنا صحبت کرد.

خشایار راد بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص اینکه  آیا در این روزهای کرونایی مشغول به کار است یا خیر به خبرنگار سرویس فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا گفت: تا قبل از این ویروس در حال تمرین تئاتر بودیم که بتوانیم برای جشنواره یا برای اجرا در مهرگان آماده اش کنیم که به دلیل شیوع ویروس کرونا تعطیل کردیم در کنار این تئاتر یک کار سینمایی هم داشتیم که ناتمام مانده و فعلا فیلمبرداری تعطیل شده است.

او ادامه داد: چند کار از قبل آماده شده دارم به نام های بابا سیبیلو، مجید بربری و نگاه آخر که به مرحله اجرا رسیده اما هنوز پخش نشده است.

راد در خصوص امرار معاش در این روزها گفت: در این روزها با حقوق بازنشستگی که می گیرم امرار معاش می کنم و گاهی هم از طریق برنامه های تلویزیونی جست و گریخته خرج زندگی ام را در می آورم حال کم یا زیاد اما خدا روزی رسان است.

این بازیگر با اشاره به اینکه ترجیح می دهد در خانه باشد یا کار کند افزود: اگر تامین مالی داشته باشم و بدانم که در این شرایط کمک کننده ای هست ترجیح می دهم درخانه بمانم درواقع اعتقاد دارم اگر رزق و روزی ام فراهم باشد صد البته در خانه می مانم ولی اگر با در خانه ماندن بدانم که از هیچ طریقی نمی توانم زندگی ام را بچرخانم مجبور می شوم با حفظ تمام پروتکل های بهداشتی کار کنم.

راد به عنوان هنرمند با توجه به دو هفته تعطیلی بیان کرد: کشور ما شامل قانون است وقتی می گویند باید تعطیل بشود ما بازیگران نیز برای جلوگیری و حفظ هر نوع دوستی باید کار را تعطیل کنیم درواقع این یک نوع دستور است و ما باید همان کار را انجام دهیم.

او در ادامه در خصوص اینکه به عنوان هنرمند چه پیامی به مردم دهد تا کرونا کاهش پیدا کند افزود: اصلا نیازی نیست که ما به مردم پیامی بدهیم وقتی خود بیماری هشدار می دهد باید متوجه شوند که رعایت کنند اگر هر کس برای حفظ سلامتی خود و اطرافیانش این اصول اولیه را رعایت کنند مسلما این بیماری هرچه سریع تر از بین خواهد رفت اما وقتی برخی از مردم گوش نمی دهند حال هرکس که بگوید باز هم بی فایده است و این پیام از جانب من بی اثر است. هرکس باید پیام آور خودش باشد و شرایط و موقعیت را درک کند و بسنجد درواقع هرکس باید معلم خودش باشد.

او در خصوص پیام برای برنامه ساز ها و اینکه چه کار کنند تا مردم در خانه بمانند بیان کرد: رسانه در حال حاضر کار خودش را انجام می دهد اما اگر فیلم های جایز و پر بیننده و حتی برنامه های شاد می تواند مردم را پای تلویزیون بنشاند به نظر دریغ نکنند تا مردم در خانه بمانند ولی همه این مسائل به خود شخص برمی گردد درواقع تا وقتی که خود طرف درک نکند و خطرات، شرایط فعلی کرونا را نا دیده بگیرد این برنامه ها بلا استفاده می شود و اثری ندارد ولی امیدوارم هرچه سریع تر این بلای خانمان سوز از جهان رخت بربندد و ما دوباره به زندگی عادی برگردیم.

خشایار راد در این خصوص که سینما ها بسته شدند آیا نمایش خانگی و فیلیمو می توانند جای سینما ها را بگیرند و خلاء را پر کنند خاطر نشان کرد: وقتی مادر نیست باید به زن بابا قانع بود درنهایت سینما باید جای خودش باشد اما وقتی شرایطی بر جامعه حاکم شده است و سینما در حال حاضر بسته شده چاره ای جز این نداریم که از شبکه های خانگی استفاده کنیم و قانع باشیم تا تکلیف مشخص شود درواقع شبکه نمایش خانگی و سایر شبکه های آنلاین می تواند جایگزین سینما ها باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز