«شهر سوخته» به روایت مستند ساز

۱۳۹۹/۰۸/۲۹ - ۱۱:۲۷:۵۷
کد خبر: ۱۰۹۰۲۴۰
«شهر سوخته» به روایت مستند ساز
ناصر پویش نویسنده و کارگردان مستند «شهر سوخته» به صورت آنلاین به سوالات سحر آزاد و دیگر مخاطبان سینما پاسخ می دهد.

 به گزارش برنا؛ در چهارمین گفت‌وگوی آنلاین «هنروتجربه»، سحر عصرآزاد با ناصر پویش کارگردان و نویسنده مستند داستانی «شهر سوخته» گفت‌وگو می‌کند.

چهارمین گفت‌وگوی آنلاین هنروتجربه با فیلم‌سازان، به گفت‌وگوی سحر عصرآزاد منتقد سینما با ناصر پویش کارگردان و نویسنده مستند داستانی «شهر سوخته» اختصاص دارد که روز جمعه ۳۰ آبان ماه ساعت ۱۹ برگزار می‌شود.

این گفت‌وگو از صفحه اینستاگرام هنروتجربه به آدرس honarotajrobe@ و صفحه اینستاگرام ناصر پویش به آدرس  nasser_pooyesh@ قابل بازدید است.

«شهر سوخته»  که در سینماهای هنروتجربه اکران شده، درباره منطقه شهر سوخته زابل است؛ شهری که یکی از بلندترین تمدن‌های دوران سپیده دم تاریخ را داشته ‌است. کاوش‌هایی که در چندین دهه اخیر در این شهر صورت گرفته بسیاری از یافته‌های باستان‌شناسان و تاریخ‌نویسان را دگرگون کرده است و این فیلم تلاش دارد تا بخشی از این یافته‌ها را به تصویر بکشد.

در خلاصه داستان فیلم آمده است: «همزمان با کاوش باستان شناسی در شهر سوخته صدایی از اعماق خاک شنیده می‌شود. فیلم در حالی که همراه با باستان‌شناسان به روایت گزارشی و لحظه به لحظه از کاوش‌ها می‌پردازد، موازی با آن به جست‌وجوی صدا در اعماق خاک و به اعماق تاریخ می‌رود تا با مردم کهنسال شهر سوخته همراه شود…».

پویش تحقیق و نگارش فیلم‌نامه «شهر سوخته» را از سال ۱۳۸۳ آغاز کرد و پس از صرف یک سال پژوهش و نگارش فیلم‌نامه کار متوقف شد اما دوباره در سال ۱۳۹۶ این فیلم با سرمایه شخصی ساخته و آماده نمایش شد.

مستند داستانی «شهر سوخته» پیش از این در دانشگاه استنفورد به نمایش درآمده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز