با اقتباسی از کتاب اراویند ادیگا؛

فیلمساز ایرانی «ببر سفید» را به اسکار کشاند / نتفلیکس رامین بحرانی را به اسکار برد

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۲۳:۰۷:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۰۸۰۲
فیلمساز ایرانی «ببر سفید» را به اسکار کشاند / نتفلیکس رامین بحرانی را به اسکار برد
به دنبال اکران «ببر سفید» ساخته جدید رامین بحرانی که اقتباسی از کتاب اراویند ادیگا نویسنده هندی است، این فیلم راهی اسکار می شود.

به گزارش برنا، «ببر سفید» اقتباسی‌ست از کتاب اراویند ادیگا نویسنده‌ هندی که توانست در سال ۲۰۰۸ در امریکا جایزه ادبی «بوکر» را کسب کند.

این کتاب رمان مدتی پیش توجه رامین بحرانی را به خود جلب کرد و این فیلمساز با کمپانی نتفلیکس در باره آن مذاکره کرد تا این کمپانی فیلمسازی، حقوق سینمایی کتاب را بخرند.

بحرانی بعد از دو سال، این فیلم سینمایی را آماده نمایش کرده است.

به گفته منتقدانی که «ببر سفید» را دیده‌اند، فیلم از قابلیت‌های بالایی برخوردار است و کشش دراماتیکی خوبی دارد.

این فیلم محصول آمریکا وبه زبان انگلیسی در کشور هندوستان ساخته شده است.

نویسنده رمان «اراویند ادیگا» محبوبیت زیادی در آمریکا و دیگر کشورها به دست آورده است.

ببر سفید» با بازیگران هندی و با مدت زمان دوساعت ساخته شده است.

«ببر سفید» به زندگی یک جوان تهیدستی می‌پردازد. داستان از زادگاه‌ این جوان در یک دهکده در هندوستان شروع می‌شود. او برای یافتن یک زندگی بهتر، راهی شهر دهلی می‌شود ‌و پس از مدتی به شغل رانندگی برای مردی ثروتمند ‌و همسرش درمی‌آید.جوان متوجه می‌شود فساد طبقه پولدار و حیله‌گری آنان، برایش قابل تحمل نیست. او هوشمندی به کار می‌بندد تا بتواند از دست ارباب ثروتمند ‌و سودجو خلاص شود…

رامین بحرانی فیلمساز ایرانی/آمریکایی، درسال ۱۹۷۵ در آمریکا به دنیا آمده. او اولین فیلم بلند خود به نام «بیگانگان» را در سال ۲۰۰۰ در ایران ساخت.

بحرانی با فیلم‌های «گاریچی»، «اوراقچی»، «خداحافظی سولو!»، «۹۹ خانه»، «فارنهایت ۴۵۱» و… موفقیت‌های خوبی در جشنواره‌های معتبری مانند کن، ونیز و فستیوال‌های دیگر به دست آورده است.

رامین بحرانی از زمان تحصیل در کالج در آمریکا، با نویسنده رمان «ببر سفید» دوستی نزدیکی داشت. وی پیش از انتشار کتاب، نسخه اولیه را خوانده بود و هنگامی‌ که رمان منتشر شد علاقه بیشتری به آن نشان داد تا اینکه سرانجام توانست با متقاعذ کردن مدیران کمپانی نتفیلیکس، «ببر سفید» را بسازد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز