رابعه اسکویی:

کرونا را شکست دادم و به «هشت آباد» برگشتم / در یک دو راهی در خانه ماندن یا کار کردن قرار گرفته‌ایم

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۰۰:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۸۵۰
کرونا را شکست دادم و به «هشت آباد» برگشتم / در یک دو راهی در خانه ماندن یا کار کردن قرار گرفته‌ایم
رابعه اسکویی که چندی پیش به بیماری کرونا مبتلا شد با اشاره به اینکه خوشبختانه بیماری کرونا را شکسته داده است از ادامه تصویربرداری «هشت آباد» خبر داد.

رابعه اسکویی بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: درباره توقف پروژه‌های سینمایی یا ادامه فیلمبرداری‌ها نمی‌توان با قطعیت صحبت کرد. همه مدت‌هاست بیکار بودیم و نمی‌توان این بیکاری را ادامه داد و البته از طرفی نمی‌توان حفظ سلامت و مقابله با ویروس کرونا را هم نادیده گرفت. در واقع ما در یک دوراهی عجیبی گرفتار شده‌ایم که با توجه به شرایط زندگی‌مان درباره کار کردن یا کار نکردن تصمیم می‌گیریم.

اسکویی خاطرنشان کرد: در فیلمبرداری‌ها باید همه نکات بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا رعایت شود و پروتکل‌های بهداشتی باید جدی گرفته شوند. بازیگران از دیگر عوامل در خطر بیشتری قرار دارند چرا که ما برای حفظ گریم علاوه بر زمانی که جلوی دوربین هستیم حتی در ساعات استراحت هم نمی‌توانیم از ماسک استفاده کنیم و بیش از باقی افراد در خطر ابتلا هستیم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: زمان تصویربرداری پروژه‌ای که در آن حضور دارم به ویروس کرونا مبتلا شدم. این پروژه در مناطقی ضبط می‌شود که قشر ضعیف جامعه در آنجا زندگی می‌کنند و به دلیل مشکلات مالی امکان حفظ پروتکل‌ها مثل خرید ماسک و مواد شوینده و ضدعفونی‌کننده برایشان وجود ندارد و متأسفانه افراد بسیاری در این مناطق به کرونا مبتلا شده یا ناقل هستند. ساکنان این مناطق مردمان نازنینی هستند که به من و دیگر عوامل گروه لطف داشتند و بارها سر صحنه حاضر می‌شدند و با هم عکس می‌گرفتیم و فکر می‌کنم همین مسئله باعث شد به کرونا مبتلا شوم اما خوشبختانه من به نوع بسیار خفیف این بیماری مبتلا شدم و خیلی زود سلامتی خودم را دوباره به دست آوردم.

این بازیگر خاطرنشان کرد: دو هفته در قرنطینه بودم و پس از گذراندن دوران درمان دو بار آزمایش دادم که خوشبختانه به این بیماری مبتلا نیستم. پس از آزمایش‌ها دوباره به سرکار برگشتم و در حال حاضر مشغول ایفای نقش در سریال «هشت‌آباد» به کارگردانی علی مسعودی هستم که در ایام نوروز سال آینده از تلویزیون پخش خواهد شد. خوشبختانه پروتکل‌های بهداشتی از سوی عوامل تولید این سریال به خوبی رعایت می‌شود ولی در هر صورت نمی‌توان اطمینان داشت که با رعایت همه پروتکل‌ها امکان ابتلا به کرونا وجود ندارد. من فکر می‌کنم در همه پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی امکان رعایت پروتکل‌ها تا 50 یا 60 درصد وجود دارد.

بازیگر مجموعه تلویزیونی «پلاک 14» در ادامه تصریح کرد: اهالی سینما و تلویزیون هم مثل اکثر مردم جامعه مجبور به کار هستند و چاره‌ای جز این ندارند. خانه ماندن و کار نکردن علاوه بر پر رنگ شدن معضلات اقتصادی خطر بیشتر شدن افسردگی در جامعه را بالا می‌برد. من در دو هفته‌ای که قرنطینه بودم روزهای بسیار سختی را پشت سر گذاشتم و فکر می‌کنم امکان ندارد از مردم بخواهیم ماه‌ها و روزهای زیادی در خانه بمانند و بیرون نیایند.

او افزود: برای اینکه مردم در این وضعیت اقتصادی در خانه بمانند باید برنامه‌ریزی اساسی داشت. بعید می‌دانم مردم را با مشکلات معیشتی فراوان بتوان با آثار تلویزیون در خانه نگاه داشت. دیدن هر اثر هنری و استفاده از هر محصول فرهنگی مثل کتاب نیاز به یک تمرکز و آرامش دارد که فکر می‌کنم امروز این آرامش به حداقل رسیده است. در این شرایط فقط می‌توانیم دعا کنیم و از خدا بخواهیم که دارو و واکسن این بیماری هر چه زودتر ساخته شود.

اسکویی در پایان گفت: بازی در مجموعه تلویزیونی «صفر بیست‌ویک» را به تازگی به پایان رساندم که این روزها از تلویزیون پخش می‌شود. در حال حاضر مشغول بازی در سریال «هشت آباد» علی مسعودی هستم که یک سریال طنز است و برای پخش در ایام نوروز آماده می‌شود. امیدوارم مردم از دیدن این سریال لذت ببرند و در روزهای سختی که داریم با دیدن آن لحظاتی خنده به لبهایشان بنشیند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز