ادامه فیلم‌برداری «ایران‌زاد» در استان مازندران؛

آدم‌های معمولی با سرگذشت‌های خاص، رو در روی دوربین «ایران‌زاد»

۱۳۹۹/۰۹/۰۲ - ۲۳:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۱۹۶۹
آدم‌های معمولی با سرگذشت‌های خاص، رو در روی دوربین «ایران‌زاد»
فیلم‌برداری مستند بلند «ایرا‌ن‌زاد» به کارگردانی مجید‌عزیزی و تهیه‌کنندگی مهدی مطهر، این روزها در استان مازندران ادامه دارد.

به گزارش برنا، روند فیلم‌برداری مستند سینمایی ایرا‌ن‌زاد در شهرها و روستاهای مختلف ایران به دلیل شرایط بحرانی شیوع کرونا، کندتر از آن‌چه در تصمیم اولیه تیم تولید بوده، پیش می‌رود. 

ایران‌زاد در چهارمین سفر استانی خود در استان مازندران، پای روایت‌های جوان‌ترین زن قصاب و نایب رییس صنف قصابان در بابل نشست و قصه‌هاو آوازهای آرمان فلاح‌پور، خواننده فولکلور نوجوان مازندران را شنید. همچنین صبا صفری، عضو تیم ملی تنیس روی میز از موفقیت‌ها و آرزو‌هایش جلوی دوربین ایرا‌ن‌زاد حرف زد و سهراب قاسمی، مدیر رستوران شناخته شده در ساری از داستان‌های کسب و کارش گفت.

این مستند سینمایی که از اوایل ۹۹ در استان چهارمحال و بختیاری کلید خورده و قرار است تا سال آینده در مناطق مختلف کشور ادامه پیدا کند، پس از اتمام مراحل فنی در سینماهای کشور و جشنواره‌های داخلی و خارجی نمایش داده خواهد شد.

به گفته مجید عزیزی، کارگردان این مستند، «ایران‌زاد» برخلاف آنچه در وهله اول تصور می‌شود، درباره اقلیم ایران یا تاریخ آن نیست، بلکه به تجربه‌های زیسته ایرانیان معاصر می‌پردازد.

 مجید عزیزی، در کارنامه خود، تجربه تولید رسانه‌ای در بیش از ۲۵ کشور جهان را دارد و تاکنون موفق به دریافت جوایز متعددی از جشنواره‌های معتبر داخلی و خارجی شده است. از مهم‌ترین آثار او می‌توان به «تاریخ صدور» و «بدون مرز» اشاره کرد.

دیگر عوامل اصلی این فیلم عبارتند از:

مشاور پروژه: حامد شکیبانیا، مدیر تولید: محمدهادی حیدری ، دستیار کارگردان: فاطمه سادات ابوترابی، سرپرست گروه تحقیق: ایمان معصومی، پژوهشگر: سینا زارعی، مدیر فیلم‌برداری: میثم بابایی، تدوین‌گر: محمدحسین حیدری، مدیر صدابرداری: احمد افشار، مدیر برندینگ: علی قرائتی، طراح گرافیک: سیدعلی میرفتاح، مدیر رسانه‌ای: فرنوش آباء

عکس: مهدی کریمی

نظر شما