با انتشار از «سوره مهر»؛

«شخصیت‌­های مانا» از برادران نخجوانی می‌گوید

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۲۱۰۵
«شخصیت‌­های مانا» از برادران نخجوانی می‌گوید
زندگی­نامه حاج محمد و حاج حسین­ آقا نخجوانی، مشاهیر معاصر آذربایجان با قلم صادق حجتی در قالب «شخصیت ‌های مانا» منتشر شد.

به گزارش برنا، مجموعه پژوهشی «شخصیت‌های مانا» با هدف ارائه الگوهای موفق، به زندگی شخصیت‌های نیک‌نامی می‌پردازد که در عرصه دانش، فرهنگ، سیاست و اجتماع در ایران معاصر زیسته و درگذشته‌اند.

این مجموعه که برای عموم مخاطبان به‌ویژه جوانان و دانشگاهیان تهیه شده، برآیند احساس ضرورتی است که در پهنه ارائه آثار دقیق و مستند از زندگانی افراد تأثیرگذار پدید آمده‌ است. از این‌رو پژوهشگران دفتر ادبیات انقلاب اسلامی حوزه هنری که تجربه‌ای در شرح حال‌نویسی داشتند، گروهی را با عنوان شخصیت‌های مانا تشکیل دادند.

این گروه یکصد تن از شخصیت‌های مشهور یا کم‌آوازه معاصر را برگزید تا در مجموعه‌ای به شرح احوال، فعالیت‌ها، آرا و اندیشه‌ها، آثار و دیگر تکاپوهای زندگی شخصیت‌های مورد نظر پرداخته، آنان را به شیوه محققانه، علمی و مستند، در حدود یکصد صفحه، به مخاطبان معرفی کنند.

دو شخصیت برجسته فرهنگی، حاج محمد و حاج حسین‌آقا نخجوانی در طول حیات پربرکت خود منشأ و مصدر بسیاری خدمات و آثار علمی ارزشمند بوده‌اند. برادران نخجوانی از کتاب‌شناسان فاضل، ادیبان و نویسندگان توانا و مترجمان خوش‌ذوق و قریحه‌اند و آثار قلمی ارزنده‌ای از خود به یادگار گذاشته‌اند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز