«شب در موزه» گذشت

۱۳۹۹/۰۹/۰۳ - ۱۱:۱۱:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۲۲۱۵
«شب در موزه» گذشت
رویداد فرهنگی "شب در موزه" در قالب دیجیتال برگزار شد.

به گزارش برنا، به دنبال برگزاری رویداد فرهنگی «شب در موزه» در تاریخ 20 تا 22 نوامبر2020 ، با حمایت وزارت آموزش، علوم، فرهنگ و ورزش گرجستان، رویداد فرهنگی با عنوان "شب در موزه" برگزار شد.

در برنامه این رویداد فرهنگی،50 موزه فعالیت های شناختی و سرگرم کننده از جمله برگزاری نمایشگاه های آنلاین ، تورهای مجازی و زنده، برنامه های آموزشی ، ارائه وبلاگ متصدیان ، نمایش فیلم ویدئویی درباره تاریخچه آثار منحصر به فرد موزه، در قالب دیجیتال و به صورت مجازی به بازدید کنندگان ارائه شد.

"شب در موزه" از سال 2005 تحت نظارت شورای اروپا هر ساله درکشورهای عضو شورای اروپا برگزار می شود. این اقدام در سال های بعد گسترده تر شد و در بسیاری از کشورهای جهان گسترش یافت. گرجستان در سال 2011 به این رویداد فرهنگی پیوست.

لازم به ذکر است که علاوه بر موزه های دولتی، موزه های خصوصی و محلی نیز به طور فعال درگیر می شوند. هدف اصلی این رویداد افزایش آگاهی عمومی و دسترسی بیشتر به نمونه های میراث فرهنگی حفظ شده در موزه ها است.  "شب در موزه" به عنوان بخشی از هفته جهانی موزه در ماه مه (اردیبهشت) هر سال برگزار می شد، اما امسال به دلیل محدودیت هایی ناشی از بیماری همه گیر کرونا و توصیه های شورای بین المللی موزه ها ICOM  تاریخ  برگزاری این رویداد فرهنگی  ۱۴ تا ۱۶ نوامبر 2020 تعیین شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز