به همت رایزنی فرهنگی ایران در سریلانکا منتشر شد؛

«چه موقع جهان نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های غزه را متوقف می‌کند؟»

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۱۴:۳۹:۴۲
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶۳
«چه موقع جهان نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های غزه را متوقف می‌کند؟»
به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، مقاله «چه موقع جهان نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های غزه را متوقف می‌کند؟» در وبلاگ «تودو» سریلانکا منتشر شد.

به گزارش برنا، به مناسبت روز بین‌المللی همبستگی با مردم فلسطین، وبلاگ «تودو» Thoothu اقدام به نشر مقاله‌ای تحت عنوان «چه موقع جهان نادیده گرفتن بی‌عدالتی‌های غزه را متوقف می‌کند؟» کرده است.

این مقاله با عبارتی از قول یکی از ساکنین غزه آغاز شده است؛ این روزها برای خانواده من و مردم غزه مثل همیشه وحشتناک بوده. اسرائیل تقریباً هر روز بمباران می‌کرد، مثل این که ما در میانه زلزله‌ای تمام ناشدنی گرفتار شده بودیم. انفجارهایی که بعضا حتی یک کیلومتر با خانه ما فاصله داشت اما به قدری قوی و ترسناک بود که فرزند دو ساله‌ام شب نمی‌توانست بخوابد. این ایام واقعاً وحشتناک بود. سربازان، هواپیماهای جنگی، هواپیماهای بدون سرنشین و جنگنده‌های اسرائیلی به طور مداوم مردم غزه را آزار، تهدید و می‌کشند، حملات اسرائیل بخشی از برنامه روزمره مردم غزه شده است.

نویسنده این مقاله، با اشاره به نمونه‌های دیگری از آزار و اذیت ساکنان غزه از سوی اسرائیل نوشته است: فلسطینیان بدون شک با سیاست‌های استعماری اسرائیل مبارزه خواهند کرد و داستان‌های زیبایی از مبارزه و مقاومت را خلق خواهند کرد. اما باید دانست که آنها نیارمند حمایت جامعه جهانی نیز هستند، تا بتوانند هرچه زودتر در این مبارزه عادلانه شان که برای کسب آزادی و عزت شان انجام می‌دهند، پیروز شوند. به همین دلیل است که باید جامعه جهانی، اسرائیل را به خاطر جنایات مکرر بر علیه بشریت درسرزمین فلسطین محکوم و حتی منزوی کند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز