محمدعلی ربانی خبر داد:

رونمایی از تازه‌های نشر رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو

۱۳۹۹/۰۹/۰۶ - ۲۳:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۴۰۶۴
رونمایی از تازه‌های نشر رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو
رایزن فرهنگی کشورمان در دهلی‌نو از رونمایی 23 اثر منتشره این نمایندگی و اعطای احکام عضویت افتخاری فرهنگستان زبان به 4 تن از اساتید برجسته زبان فارسی به مناسبت هفته پژوهش، خبر داد.

به گزارش برنا، محمدعلی ربانی، رایزن فرهنگی ایران در دهلی‌نو با اعلام این خبر، مطرح کرد: همزمان با هفته پژوهش، مراسم رونمایی از 23 اثر منتشره از سوی رایزنی فرهنگی ایران در دهلی‌نو 18 آذرماه جاری با حضور شخصیت‌های فرهنگی، ادبی، مسئولین دپارتمان‌های زبان فارسی، تعدادی از اصحاب رسانه و نویسندگان با رعایت پروتکل بهداشتی در محل این نمایندگی، برگزار خواهد شد.

وی افزود: مجموعه 20 جلدی از آثار شاعران معاصر هند، ایران، تاجیکستان و افغانستان معرفی می‌شود. این مجموعه با هدف تأمین منابع دپارتمان‌های زبان فارسی در زمینه شعر معاصر فارسی، تشویق و حمایت از شاعران جوان پارسی‌گوی هندی و سایر کشورها و با همکاری مشترک رایزنی و مؤسسه فرهنگی شاعران فارسی‌زبان توسط این نمایندگی در دهلی‌نو منتشر شده است.

ربانی ادامه داد: در مراسم رونمایی از این آثار ادبی، علاوه بر سفیران جمهوری اسلامی ایران، تاجیکستان و افغانستان، برخی شاعران این آثار منتشر شده نیز حضور خواهند داشت.

وی همچنین، گفت: سه اثر «گلستان یازدهم» با موضوع ادبیات به زبان انگلیسی، کتاب «ایران ما» به زبان انگلیسی در معرفی فرهنگ و ادب ایران اسلامی و کتاب «شیعه در اسلام» اثر ارزشمند علامه طباطبایی(ره) به زبان اردو از سوی این نمایندگی و با مشارکت ناشران بومی منتشر شده است.

ربانی خاطرنشان کرد: علاوه بر آثار فوق از نشریات علمی رایزنی و همچنین، برخی آثار منتشره از سوی نهادهای فرهنگی ایران در هند نیز، رونمایی خواهد شد.

وی یادآور شد: برپایی مراسم تجلیل از خادمان برجسته زبان فارسی و اعطای احکام عضویت افتخاری فرهنگستان زبان به 4 تن از اساتید برجسته زبان فارسی از دیگر برنامه‌های هفته پژوهش است. در این برنامه به منظور قدردانی از زحمات ارزشمند علمی پنج تن از اساتید برجسته زبان فارسی هند، طی مراسمی با حضور برخی مسئولین فرهنگی و سیاسی از این اساتید تقدیر بعمل خواهد آمد و احکام عضویت افتخاری آنان در فرهنگستان زبان نیز ارائه خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز