فرهنگسرای سرو آنلاین برگزار می کند؛

بررسی زندگی، آثار و زمانه شیخ مفید

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۱:۳۰:۱۲
کد خبر: ۱۰۹۵۳۸۲
بررسی زندگی، آثار و زمانه شیخ مفید
به مناسبت نهم آذر روز بزرگداشت شیخ مفید اهمیت آثار وی و همچنین اتفاقات معاصر با این فقیه و دانشمند برجسته اسلامی شیعه در چند کلیپ از سوی فرهنگسرای سرو در فضای مجازی منتشر شد.

به گزارش برنا، به مناسبت نهم آذر، روز بزرگداشت شیخ مفید و با هدف معرفی بیشتر این دانشمند و فقیه بزرگ مسلمان شیعه، برگزیده ای از حوادث تاریخی مقارن با شیخ مفید و کتاب ها و آثار به جای مانده ازوی در چند کلیپ کوتاه از سوی فرهنگسرای سرو در فصای مجازی منتشر شد.

این کلیپ ها عبارتند از زندگی و زمانه شیخ مفید که به بررسی اتفاقات زمان زندگی شیخ مفید معروف به ابن معلم میپردازد که بسیاری او را پرچمدار توسعه اندیشه شیعه می دانند. همچنین آثار و کتب به جای مانده از این شخصیت فقهیو علمی برجسته نیز در کلیپ دیگری به طور خلاصه معرفی شده و  در یک موشن تایپ  اهمیت اندیشه های شیخ مفید بهخصوص مقوله عقل گرایی در زمان معاصر بررسی  شده است.

گفتتی است ابوعبدا... محمد بن محمد بن نعمان حارثی بغدادی معروف به شیخ مفید سال ۳۳۶ هجری قمری در بغداد متولدشد و عصر او همزمان با زوال عباسیان بود و همین شرایط فضایی ایجاد کرد که شیخ مفید بتواند مناظرات علمی برگزارکرده و آثاری را مبتنی بر مراجعه به تعقل در تبیین موضوعات تاریخی و فقهی تالیف کند.

علاقمندان جهت دسترسی به این کلیپ ها می توانند به اینستاگرام فرهنگسرای سرو به نشانی  farhangsara_sarv@ مراجعه کنند.

 

نظر شما