وب‌گاه بنیاد اکبر رادی راه‌اندازی شد

۱۳۹۹/۰۹/۰۹ - ۱۴:۴۸:۳۳
کد خبر: ۱۰۹۵۶۱۳
وب‌گاه بنیاد اکبر رادی راه‌اندازی شد
وبگاه اکبر رادی در چهارده بخش از ابتدای آذرماه ۱۳۹۹ در دسترس همگان قرار گرفته است.

به گزارش برنا، وب‌گاه بنیاد اکبر رادی به نشانی bonyadradi.ir در چهارده بخش راه‌اندازی شد که چهارده بخش آن با عنوان‌های «اکبر رادی»، «درباره‌ اکبر رادی»، «بنیاد اکبر رادی»، «جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی»، «نمایش‌ها»، «رویدادها»، «کتاب‌ها»، «نشان و مدال اکبر رادی»، «درخواست اجازه‌نامه»، «گالری» و… از ابتدای آذرماه ۱۳۹۹ در دسترس همگان قرار گرفته است.

در بخش «اکبر رادی»، زندگی‌نامه‌ و سال‌نگار فعالیت استاد اکبر رادی به قلم خودش و آثارش، شامل فهرست نمایش‌نامه‌ها به ترتیب سال نگارش، سال‌شمار زندگی و آثار استاد اکبر رادی نوشته‌ فرامرز طالبی و بهزاد صدیقی، همچنین فهرست نمایش‌نامه‌ها و داستان‌های استاد اکبر رادی به ترتیب سال انتشار، یادداشت‌ها، نقدها، مقالات و گفتگوها و نامه‌های نوشته‌ شده و منتشر شده‌ توسط استاد اکبر رادی آمده است.

در بخش «درباره‌ی اکبر رادی» نقدها، مقالات، یادداشت‌ها و نظرهای منتقدان، پژوهشگران، نویسندگان، هنرمندان و افرادی که درباره‌ آثار، اندیشه‌ها و شخصیت اکبر رادی قلم زده‌اند، منتشر شده است.

در بخش «بنیاد اکبر رادی» معرفی بنیاد اکبر رادی، معرفی اعضای هیات موسس و هیات مدیره و فهرست همکاران و حامیان این بنیاد نوشته شده است. همچنین در بخش «جشنواره‌ تئاتر اکبر رادی»، اسامی اعضای شورای سیاستگذاری و شورای اجرایی، دبیران، بخش‌ها، برگزیدگان و نیز فراخوان ۲ دوره‌ نخست و دوم این جشنواره آمده است.

بخش «رویدادها» شامل اخبار، گزارش‌ها، گفتگوها، فعالیت‌ها و کارگاه‌های آموزش نمایش‌نامه‌نویسی است. در بخش «نمایش‌ها»، شناسنامه‌ و چندین عکس از نمایش‌هایی که از استاد اکبر رادی طی ۶ دهه توسط کارگردانان تئاتر روی صحنه رفته منتشر شده است و در بخش «نشان و مدال اکبر رادی»، آیین‌نامه، دریافت‌کنندگان و تصاویر ‌نشان و مدال اکبر رادی درج شده و به نمایش درآمده است.

بخش «گالری» این وبگاه نیز شامل بخش‌های عکس، پوستر، اسناد و ویدیو می‌شود.

در بخش «درخواست اجازه‌نامه»، شرایط، فرم و برگه‌ ‌درخواست اجرای آثار اکبر رادی و مراحل صدور آن به روشنی و به صورت کامل توضیحات آن منتشر شده است. بخش «کتاب‌ها» نیز شامل اسامی کتاب‌های نمایش‌نامه‌، داستان، مقالات و نامه‌ها و کتاب‌هایی است که درباره‌ آثار اکبر رادی به قلم دیگران تالیف شده، معرفی شده است.

مسئولیت راه‌اندازی و آماده‌سازی این وب‌گاه برعهده‌ بهزاد صدیقی مدیر اجرایی و سخنگوی این بنیاد بوده و برای راه‌اندازی، طراحی و آماده‌سازی محتوای آن، بیش از ۶ ماه زمان صرف شده است. ‎‌

بهزاد صدیقی گفت: مطالب بخش‌های این وب‌گاه به تدریج کامل می‌شود زیرا آماده‌سازی و ویرایش انبوهی از مطالب و محتوای این وبگاه نیاز به صرف وقت زیاد و هزینه و بودجه‌ مکفی دارد و امیدواریم هزینه‌های آن به زودی تامین شود. همین جا لازم است اشاره کنم که در بخش‌های «ویدیو» و «نقد» (نقدهای نوشته‌ شده‌ توسط استاد اکبر رادی درباره‌ آثار دیگران) هنوز هیچ اثری منتشر نشده  است که انشاالله آن‌ها نیز به تدریج در این وب‌گاه آماده و منتشر می‌شوند.

وی همچنین در پایان اظهار کرد: امیدوارم این وبگاه بتواند مورد استفاده پژوهشگران، هنرمندان و علاقه‌مندان آثار استاد اکبر رادی قرار گیرد.

همه‌ افرادی که درباره‌ آثار استاد اکبر رادی عکس، پوستر، سند، فیلم، صدا و نوشته و مطلب دارند، می‌توانند به رایانامه‌ این بنیاد به نشانی bonyaderadi@gmail.com یا با هماهنگی قبلی به نشانی منزل استاد اکبر رادی ارسال کنند تا به تدریج در این وب‌گاه منتشر شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز