به دنبال انتخاب رئیس کل نهضت العلماء ؛

پیام تبریک نمایندگی فرهنگی ایران در اندونزی

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۱۳:۰۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۹۶۱۴۳
پیام تبریک نمایندگی فرهنگی ایران  در اندونزی
کیایی حاجی مفتاح الاخیار؛رئیس کل نهضت العلماء اندونزی روز شنبه 8آذرماه به سمت رئیس کل نهضت العلماء اندونزی منصوب شد.

به گزارش برنا، نمایندگی فرهنگی کشورمان در اندونزی پیام تبریکی را به مناسبت انتخاب کیایی حاجی مفتاح الاخیاربعنوان رئیس جدید سازمان مجلس العلماء ارسال کرد.

در این پیام آمده است: حضور افراد با علم و تجربه، به ویژه علمایی که اهمیت اخلاق را در زندگی می دانند، در یک سازمان مطمئناً یک فرهنگ قوی برای پیشرفت آن سازمان را ایجاد می کند.

نقش و مشارکتی که از حضور او نشان داده شد، مطمئناً نمی تواند از مبارزات طولانی در زندگی او از زمان حضور در مراکز آموزشی تا ریاست بزرگترین سازمان اجتماعی و مذهبی، جدا شود.

او نه تنها در علوم دینی ماهر است، بلکه اخلاق نیک را همیشه در اولویت خود قرار داه است و یکی از امتیازات او به شمار می رود. از نظر علم و دانش توسط علما در زمان خود شناخته شده و طلابی که در حوزه یا مدرسه دینی شبانه روزی او به تحصیل علوم می پردازند، شکی ندارند.

اخلاق و دانش والای او تبدیل به چراغی برای مردمان زادگاهش و همچنین جامعه اطراف شده است.  ساده زیستی، دانش و عمل به آن، به خصوص هنگام ورود به سازمانی به بزرگی نهضت العلما، نام او را در رده های مسؤولان قرار داده است.

گفتنی است؛کیایی مفتاح سرپرست مدرسه دینی شبانه روزی یا حوزه مفتاح السنه در شهر سورابایا است. وی فرزند عبدالغنی، سرپرست حوزه تحسین الاخلاق است. وی در سال 1953 به عنوان نهمین فرزند از 13 خواهر و برادر به دنیا آمد.

سمت ها او در نهضت العلماء به این شرح است:

-    رئیس شورای شعبه نهضت العلما شهر سورابایا 2000 تا 2005

-    رئیس شورای منطقه نهضت العلما استان جاوه شرقی 2007 تا 2013 و 2013 تا 2018

-    معاون رئیس عام  نهضت العلماء 2015 تا 2020

-    قایم مقام رئیس نهضت العلماء 2018 تا 2020.

وی در حوزه های معروف مانند تامباک بِراس، سیدوگیری (جاوا شرقی)، حوزه لاسِم، جاوه مرکزی تحصیل کرده بود و در مجلس علمی سید محمد بن علوی المکی مالکی در شهر مالانگ شرکت می کرد.

ساده زیستی و تواضع او به وضوح در احترام به میهمانان همیشه مشاهده شده است.

نمایندگی فرهنگی کشورملن در اندونزی پیام تبریکی را به مناسبت انتخاب ایشان بعنوان رئیس جدید سازمان مجلس العلماء ارسال کرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز