نشر بنگال معرفی کرد؛

«این بدن وقف خدمت است» برگرفته از زندگی صوفی نامدار

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۰:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱۶
«این بدن وقف خدمت است» برگرفته از زندگی صوفی نامدار
کتاب «این بدن وقف خدمت است» برگرفته از زندگینامه شخصیت 75ساله صوفی «محمد میزان الرحمان» توسط گروهی از نخبگان جهانی تهیه و جمع‌آوری شده است.

به گزارش برنا، در یازدهمین شماره از ماهنامه «نشر بنگال» که با هدف رصد و پایش جامعه و فرهنگ بنگلادش در حوزه نشر کتاب طراحی شده است؛ کتاب‌های جدیدی که در بنگلادش و به زبان‌های بنگالی و یا انگلیسی به چاپ رسیده‌اند، معرفی می‌شوند.

کتاب «این بدن وقف خدمت است» که توسط سیف الاسلام خان، استاد زبان و ادبیات فارسی دانشگاه داکا ویرایش شده، در حقیقت جمع‌آوری دیدگاه‌های نخبگان و شخصیت‌های جهانی در مورد شخصیت صوفی مسلک بنگالی «محمد میزان الرحمان» است که در 75مین سالگرد تولد ایشان توسط دانشگاه اطلاعات علم و تکنولوژی تدوین شده و در طی یک سال برای جمع آوری آن شبانه روز تلاش مستمر انجام شده و این کتاب را به چاپ رسانده‌اند و با تدوین این کتاب مراسم تقدیر و تجلیل از محمد میزان الرحمان در 75مین سالگرد تولدش برگزار شده است.

در این کتاب، پیام شخصیت‌های جهانی، مقالات، مصاحبه‌ها، یادداشت‌ها و و اشعاری در مورد این شخصیت جمع‌آوری شده است و با جمع آوری سخنرانی‌ها، مقالات و مصاحبه‌های خود ایشان، این کتاب به پایان می‌رسد.

این کتاب به 19 فصل تقسیم شده است که فصل‌ها عبارت‌اند از: 1- پیام‌ها، 2- میزان الرحمان در دربار شریف عیسی پور، 3-  دنیای معنویت ایشان، 4- سیر و سلوک وی، 5- دین و فلسفه وی، 6- علم و فرهنگ وی، 7- خدمات اجتماعی وی، 8- تجارت و صنعتگری، 9- پیوند خونی وی، 10- سخن رسانه‌ها، 11- یادداشتها، 12- مصاحبه‌ها، 13- ارایه کلمات دیگران، 14- مقالات انگلیسی، 15- سخنرانی‌ها و مقالات وی، 16- شرکتها و صنایع تولیدی وی، 17- نهادهای علمی و خدماتی شرکت P.h.p وی، 18- شعرهای وی 19- در مراسم تجلیل تولد 75 ساله وی.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز