نیکخواه قمی:

طرح ابتکاری رایزنی فرهنگی ایران مورد توجه یونانیان قرار گرفت

۱۳۹۹/۰۹/۱۰ - ۲۳:۰۴:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۲۱۷
طرح ابتکاری رایزنی فرهنگی ایران مورد توجه یونانیان قرار گرفت
رایزن فرهنگی ایران در آتن گفت: ارسال نسخه دیجیتال کتاب‌های گفتارهای معنوی شهید مطهری(ره)، حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) از دیدگاه قرآن و «عشق در اسلام» برای بیش از 2000 نفر از یونانیان، مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش برنا، مهدی نیکخواه قمی، رایزن فرهنگی ایران در آتن با اعلام این خبر، اظهار کرد: رایزنی فرهنگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در یونان به منظور همراهی با مردم این کشور در ایام شیوع ویروس کرونا، نسخه دیجیتال کتاب‌های گفتارهای معنوی اثر شهید بزرگوار مرتضی مطهری(ره)، حضرت مسیح(ع) و حضرت مریم(س) از دیدگاه قرآن کریم نوشته محمدعلی شمالی و «عشق در اسلام» نوشته مهناز حیدرپور را برای بیش از 2000 نفر ارسال کرد.

وی افزود: ارسال رایگان فایل الکترونیکی این کتب برای پُر کردن ایام فراغت مخاطبان در دوران قرنطینه موجب شد تا بسیاری در پاسخ به ایمیل دریافتی از این ابتکار عمل تشکر کنند.

نیکخواه قمی بیان کرد: پیش از شروع روزهای قرنطینه و با توجه به تعطیلی کتاب فروشی‌ها در این ایام، صف‌های طولانی برای خرید کتاب در آتن و دیگر شهرهای بزرگ یونان شکل گرفت به گونه‌ای که توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرد.

وی در ادامه سخنانش، تأکید کرد: براساس گزارش مراکز تحقیقاتی، بیش از 44 درصد مردم یونان در سال حداقل یک کتاب می‌خوانند و حدود 11 درصد در سال بیش از 10 کتاب مطالعه می‌کنند. بیشترین میزان مطالعه در بین شهرها در آتن با 51 درصد بوده و بیشترین علاقه یونانی‌ها به مطالعه کتاب‌های اساطیری بوده است.

نیکخواه قمی یادآور شد: این کتاب‌ها پیش‌تر توسط رایزنی فرهنگی کشورمان در آتن ترجمه شده و نسخه چاپی آن در کتابخانه‌های سراسری یونان موجود است.

 

نظر شما
پرونده ویژه