به دنبال توجه به تاریخ ادبیات ایران در رادیو فرهنگ؛

رواج غزل عرفانی در برنامه «هزاره ادب پارسی»

۱۳۹۹/۰۹/۱۱ - ۰۸:۵۵:۰۱
کد خبر: ۱۰۹۶۴۵۸
رواج غزل عرفانی  در برنامه «هزاره ادب پارسی»
برنامه «هزاره ادب پارسی» سه شنبه ۱۱ آذر ماه به موضوع رواج غزلیات عرفانی در تاریخ ادبیات ایران می پردازد.

به گزارش برنا، برنامه هزاره ادب پارسی که با هدف معرفی مشاهیر ادب فارسی با گویندگی بهروز رضوی از رادیو فرهنگ پخش می شود امروزیه سراغ بخش مهمی از تاریخ ادبیات ایران یعنی عرفان با تکیه بر غزل عرفانی رفته است.

در این برنامه  علاقه مندان با فراز و نشیب های ادبیات فارسی از ظهور شاعران و ادیبان ادب عرفانی تا شاخص های محتوایی این نوع نگرش در ادبیات آشنا می شوند.

ادبیات عرفانی یا ادبیات صوفیانه، قسمتی از میراث منثور و منظوم ادبی است که شاعران عارف یا عارفان شاعر، تحت تأثیر مشرب تصوف به وجود آورده‌اند و دربرگیرنده‌ی قسمت عظیمی از ادبیات پارسی است.

این برنامه بر مبنای کتاب ارزشمند «تاریخ ادبیات در ایران» اثر شادروان دکتر ذبیح الله صفا و کتاب های شادروان یحیی آرین پور (از صبا تا نیما و از نیما تا روزگار ما) تولید می شود.

برنامه «هزاره ادب پارسی» در گروه ادب و هنر رادیو فرهنگ به مدیریت مرتضی صداقتگو  به تهیه کنندگی سید محمد حسینی باغسنگانی و نویسندگی محمد باقر رضایی تولید و شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳ از رادیو فرهنگ پخش می شود و پس از پخش، در سایت این شبکه رادیویی و اپلیکیشن ایرانصدا بارگذاری می شود تا برای عموم مخاطبان، قابل دسترسی باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز