بهمن کامیار:

می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمانی مناسب جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۸۰۴
می‌توان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، در زمانی مناسب جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد
بهمن کامیار معتقد است امکان برگزاری جشنواره فیلم فجر در زمان همیشگی به صورتی که در گذشته برگزار می‌شد، وجود ندارد اما در زمانی مناسب با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توان این جشنواره را برگزار کرد.

بهمن کامیار تهیه‌کننده و کارگردان سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: من با برگزاری جشنواره فیلم فجر موافقم اما قطعاً نباید اصراری به برگزاری به شکلی که هر سال برگزار می‌شد در همان زمان همیشگی امکانپذیر نیست چرا که امروز شرایط همه چیز تغییر پیدا کرده و نمی‌توان انتظار داشت که جشنواره فیلم فجر برخلاف همه تحت تأثیر شیوع ویروس کرونا تغییری نداشته باشد.

کامیار تصریح کرد: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین هم جذابیتی ندارد و اگر قرار است جشنواره برگزار شود بهترین اتفاق این است که به صورت حضوری با تغییراتی در جهت حفظ سلامت افراد در زمانی مناسب برگزار شود.

او افزود: در حال حاضر اگر وضعیت به همین شکل باشد قطعاً امسال امکان برگزاری جشنواره فجر وجود ندارد و می‌توان جشنواره را به زمان دیگری موکول کرد. ممکن است پس از عید نوروز اوایل سال 1400 شرایط کمی بهتر از امروز باشد و استثنائاً می‌توان بخش ملی و بین‌المللی این دوره از جشنواره را مثل چند سال پیش همزمان با هم برگزار کرد.

این تهیه‌کننده در ادامه خاطرنشان کرد: از طرفی بسیاری از فیلم‌هایی که پروانه ساخت گرفته‌اند به دلیل مساعد نبودن شرایط و تعطیلی اجباری پروژه‌ها هنوز به مرحله تولید نرسیده‌اند یا در میانه راه متوقف شده‌اند. اگر زمان برگزاری جشنواره را به زمان بعد‌تری موکول کنند امکان آماده شدن فیلم‌های بیشتری برای حضور در این رویداد سینمایی فراهم می‌شود.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «در وجه حامل» درباره برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین گفت: برگزاری جشنواره به صورت آنلاین برای صاحبان آثار بسیار خطرناک است، نمی‌دانم مسئولان برگزاری جشنواره می‌توانند زیرساخت این را فراهم کنند که فیلم‌ها به سرقت نروند یا خیر اما اگر قرار است فیلم‌ها در بستر اینترنت نمایش داده شوند باید تضمینی وجود داشته باشد. اگر فرض را بر این بگذاریم که این بستر فراهم می‌شود به نظر من باز هم جشنواره آن شور و حال و جذابیت لازم را نخواهد داشت. فیلم دیدن در جشنواره در سالن سینما، در کنار مخاطبان و ایجاد بحث و تبادل نظر در فضای جشنواره است که جذابیت دارد و حذف این مسائل از این رویداد جذابیت آن را به حداقل می‌رساند.

او افزود: در برگزاری آنلاین جشنواره ارزش‌های فنی و هنری بسیاری از فیلم‌ها نادیده گرفته می‌شود. اگر قرار باشد سی‌ونهمین جشنواره فیلم فجر با این شرایط به صورت آنلاین حضور داشته باشد بعید می‌دانم با مخاطراتی که وجود دارد فیلمم را به جشنواره بفرستم.

این کارگردان در پایان اظهار داشت: احتمالاً فیلم سینمایی «زمستان بود» تا زمان برگزاری جشنواره آماده نمایش می‌شود اما تولید فیلم «یک بغل دریا» به کارگردانی خودم را به دلیل شرایطی که وجود دارد تعطیل کرده‌ایم و قطعاً تا زمان برگزاری جشنواره آماده نخواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز