حسن توکل‌نیا:

اگر وضعیت تهران از حالت قرمز خارج شود می‌توان جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۶۸۵۸
اگر وضعیت تهران از حالت قرمز خارج شود می‌توان جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد
حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده سینما معتقد است برگزاری جشنواره فیلم فجر به سینما طراوت و شادابی دهد و اگر وضعیت تهران از حالت قرمز خارج شود می‌توان جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد.

حسن توکل‌نیا تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: اگر هزینه برگزاری جشنواره فیلم فجر صرف جبران خسارت‌های وارد شده به اهالی سینما شود و به اقشاری که از نظر مالی بضاعت چندانی ندارند و گرفتار مشکلات معیشتی بسیاری هستند بهتر است جشنواره برگزار نشود و این اتفاق رخ دهد.

توکل‌نیا تصریح کرد: البته قابل درک است که اسپانسرها برای برگزاری جشنواره حاضر به سرمایه‌گذاری هستند و در صورت عدم برگزاری بودجه‌ای از سوی اسپانسرها پرداخت نمی‌شود، به همین دلیل نمی‌توان بودجه برگزاری را برای حل مشکلات سینماگران در نظر گرفت؛ بنابراین در این شرایط بهتر است جشنواره برگزار شود چرا که برگزاری آن می‌تواند برای اهالی سینما روحیه‌بخش باشد و طراوت و شادابی به سینمای ایران تزریق کند. به نظر من در این شرایط برگزاری جشنواره چه به صورت آنلاین و چه به صورت حضوری و غیر آنلاین می‌تواند اتفاق خوبی برای سینمای ایران باشد.

او افزود: اگر وضعیت تهران از حالت قرمز و خطرناک خارج شود جشنواره را می‌توان به صورت حضوری برگزار کرد اما صلاحیت این تصمیم‌گیری قطعاً با سینماگران نیست و باید ستاد مبارزه با ویروس کرونا آن را مشخص کند. وقتی مترو، رستوران‌ها و... به فعالیت خود ادامه می‌دهند چه لزومی دارد که سینما تعطیل باشد؟ در زمان کوتاهی که در سال جاری سینماها به فعالیت خود ادامه می‌دادند پروتکل‌های بهداشتی با دقت و وسواس اجرا می‌شدند و کسی از رفتن به سینما کرونا نگرفت؛ به نظر من کنترل وضعیت بهداشتی و اجرای پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های سینما امکانپذیر است.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «چند می‌گیری گریه کنی 2» در ادامه خاطرنشان کرد: قطعاً برای برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین انتظار می‌رود مسئولان برگزاری جشنواره ترفندی به کار ببرند که احتمال پخش نسخه قاچاق فیلم به حداقل برسد. قطعاً اگر این تضمین به وجود نیاید کمتر فیلمسازی به حضور در جشنواره فیلم فجر رغبت خواهد داشت. من هم در این شرایط قطعاً میلی به حضور فیلمم در جشنواره فجر نخواهم داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز