ساسان سالور:

در این شرایط با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم / بودجه جشنواره برای حمایت از قشر ضعیف سینماگران هزینه شود

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۰۴:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۷۴۶۷
در این شرایط با برگزاری جشنواره فیلم فجر مخالفم / بودجه جشنواره برای حمایت از قشر ضعیف سینماگران هزینه شود
ساسان سالور با برگزاری جشنواره فیلم فجر در شرایط شیوع ویروس کرونا مخالف است و معتقد است بودجه جشنواره بهتر است برای حمایت از قشر ضعیف سینماگران هزینه شود.

ساسان سالور تهیه‌کننده سینما در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در حال حاضر ضرورتی بر برگزاری جشنواره فیلم فجر احساس نمی‌شود. معیشت همه دچار مشکل شده و در چنین زمانی اگر بودجه‌ای وجود دارد بهتر است به بدنه سینما تزریق شود و این بودجه را باید در راستای بهبودی وضعیت معیشت اهالی سینما هزینه کرد.

سالور تصریح کرد: جشنواره فیلم فجر بیشتر شبیه به یک جشن سراسری است که در سراسر کشور مردم در این جشن می‌توانند شرکت کرده و فیلم‌ها را ببینند. به طور کل این جشنواره را نمی‌توان با دیگر جشنواره‌های سینمایی دنیا مقایسه کرد که سعی دارند یک سری سینماگر جوان را به سینما معرفی کنند و پیشرفتی در سینما حاصل کنند. بنابراین می‌توان در سال جاری که شرایط بسیار بدی را تجربه می‌کنیم این جشنواره را تعطیل کرد و یا با کمترین هزینه به صورت آنلاین برگزار کرد و بودجه را به بدنه سینما تزریق کرد.

او افزود: امکان برگزاری جشنواره فیلم فجر به صورت آنلاین وجود دارد اما شرط اصلی‌اش فراهم کردن زیرساخت‌ها است. هنوز فرصت فراهم کردن این زیرساخت‌ها وجود دارد. حتی می‌توان جشنواره را به صورت محدود برگزار کرد تا همه به فیلم‌ها دسترسی نداشته باشند. ما حتی می‌توانیم از تجربه دیگر کشورهای دنیا هم استفاده کنیم، به عنوان مثال برگزاری جشنواره تورنتو به صورت آنلاین می‌تواند نمونه‌ای باشد برای ما که از آن استفاده کنیم. 

این تهیه‌کننده در ادامه خاطرنشان کرد: اگر برای فیلم‌های حاضر در جشنواره حفظ حقوق تولیدکنندگان تضمین شود قطعاً از جشنواره استقبال خواهد شد و در غیر این صورت برگزاری جشنواره به شکلی که سال‌های گذشته برگزار می‌شد هم تصمیمی منطقی نیست. من اگر خودم هم فیلمی آماده نمایش داشتم همین نظر را می‌دادم چرا که با وجود ویروس کرونا هیچ شور و اشتیاقی در بین مردم برای حضور در این جشنواره وجود ندارد و در این شرایط قطعاً فیلم‌ها هم دیده نمی‌شوند.

تهیه‌کننده فیلم سینمایی «تمشک» در پایان گفت: در این شرایط تصمیم منطقی جلوگیری از هزینه میلیارد تومانی برای برگزاری جشنواره است، اگر چنین بودجه‌ای وجود دارد بهتر است مسئولان آن را برای حمایت از افراد کم درآمد سینما در نظر بگیرند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز