احمد امینی در گفت‌وگو با آی‌فیلم؛

دلم می‌خواست در «بی گناهان» یک گام جلوتر از «اولین شب آرامش» باشم

۱۳۹۹/۰۹/۱۵ - ۱۱:۳۶:۱۵
کد خبر: ۱۰۹۸۴۷۴
دلم می‌خواست در «بی گناهان» یک گام جلوتر از «اولین شب آرامش» باشم
احمد امینی کارگردان سریال «بی‌گناهان» که پیش‌تر از آن «اولین شب آرامش» را کارگردانی کرده است، گفت: بعد از اولین شب آرامش، بیشتر از هر کس دیگری ما سطح توقعمان از خودمان بالاتر رفته بود و فکر می‌کردیم اگر قرار است دوباره سریال بسازیم، حتماً باید با آن کار متفاوت باشد. به همین دلیل دلم می‌خواست یک قدم جلوتر گام بردارم.

به‌گزارش برنا ؛ احمد امینی کارگردان سریال «بی‌گناهان» که در حال پخش از کانال فارسی این شبکه است، درباره ساخت این سریال با آی‌فیلم به گفت‌وگو پرداخت.

امینی با بیان اینکه ایده اصلی فیلمنامه را سعید شاهسواری مطرح کرد، گفت: من و آقای شاهسواری بعد از سریال «اولین شب آرامش» دوست داشتیم که سریال دیگری را با یکدیگر کار کنیم که نتیجه آن شد سریال «بی‌گناهان».

وی درباره حضور بازیگرانی همچون همایون اسعدیان، محمدعلی نجفی، داریوش فرهنگ و مسعود کرامتی که خودشان کارگردان هستند، توضیح داد: حضور همه این عزیزان در سریال «بی‌گناهان» اتفاقی بود. البته خیلی حرفه‌ای بودند و به خوبی می‌دانستند که در اینجا نقششان فقط بازیگر است و با تجربه یکدیگر سریال را ساختیم.

کارگردان «بی‌گناهان» درباره انتخاب نقش‌های سریالش ابراز کرد: برای نقش جلال از ابتدا روی آقای داریوش فرهنگ فکر کرده بودیم . همچنین آقای مسعود کرامتی برای نقش آصف کیایی انتخاب شد و قبول کرد. برای نقش دکتر سهرابی و انتخاب این شخصیت خیلی طول کشید و با بازیگران مختلفی صحبت کردیم زیرا دلمان می‌خواست چهره‌ای خاصی انتخاب کنیم که آشنایی‌زدایی کند و بازیگری ناشناس باشد، که به آقای محمدعلی نجفی رسیدیم و او هم بعد از مطالعه فیلمنامه قبول کرد تا در این سریال بازی کند. البته او بازیگر نیست ولی در چند کار نقش‌های کوتاهی ایفا کرده است. آقای نجفی خیلی با علاقه و اشتیاق با ما همکاری می‌کرد. همایون اسعدیان نیز این گونه انتخاب شد که یک بار به‌شوخی به من گفت که نقش کوچکی برایم در سریالت نداری، من نیز گفتم چرا نقش دکتر روان‌شناسی هست که اگر دوست داشته باشید می‌توانید بازی کنید. این‌طور شد که همایون اسعدیان هم به جمع بازیگران سریال پیوست.

امینی که کارگردانی سریال «اولین شب آرامش» را در کارنامه‌اش دارد، با اشاره به اینکه «بی‌گناهان» کاملا با «اولین شب آرامش» متفاوت است، تصریح کرد: «بی‌گناهان» به نظر من یک سریال کاملا متفاوت با سایر سریال‌ها در آن زمان بود که ماجراهای قدیمی را در زمان حال بررسی می‌کند و یک جور درهم تنیدگی دارد. بعد از اولین شب آرامش شاید بیشتر از هر کس دیگری ما سطح توقعمان از خودمان بالاتر رفته بود و فکر می‌کردیم اگر قرار است دوباره سریال بسازیم، حتماً باید با آن کار متفاوت باشد. به خصوص اینکه بر متفاوت‌تر بودن و خاص‌تر بودنش خیلی تاکید می‌کنم. به همین دلیل دلم می‌خواست یک قدم جلوتر گام بردارم. البته در همه کارهایم همین هستم دوست دارم همیشه نسبت به کار قبلی‌ام یک قدم جلوتر باشم.

وی در آخر افزود: به‌عنوان کارگردان همیشه احساس می‌کنم هر سریال و فیلمی را که می‌سازم باید به بهترین شکل آن کار را انجام دهم و همیشه برای ساخت کارهایم احساس مسئولیت می‌کنم.

نظر شما