روایتگر داستان زنان خرمشهر در ایراندخت رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۰۹/۱۶ - ۰۹:۴۳:۵۲
کد خبر: ۱۰۹۸۹۷۶
روایتگر داستان زنان خرمشهر در ایراندخت رادیو فرهنگ
برنامه «ایراندخت» که به معرفی زنان اندیشمند و موفق ایرانی اختصاص دارد، یکشنبه۱۶ آذر ماه میزبان بانوی مقاومت خونین شهر می‌شود.

 به گزارش برنا ؛ مریم قاسمی تهیه‌‎کننده و گوینده برنامه «ایراندخت» رادیو فرهنگ، امشب در این برنامه باافسانه قاضی زاده گفتگو می کند  

افسانه خانم قاضی زاده یکی از دهها زنی است که در کنار رزمندگان پاسدار ۴۵ روز از خرمشهر دفاع کرد و در آخرین روز با چشمانی پر از اشک همراه با ۱۴ نفر از زنانی که باقی مانده بودند شهررا ترک کرد.

سی و یکم شهریور وقتی صدای اصابت اولین خمپاره در شهر پیچید کسی باور نمی کرد که صدام به وعده هایی که به هم پیمانان عرب داده بود عمل کند، او با موشک باران خرمشهر به شکل علنی به ایران اعلان جنگ داد، صدام نام جدید برای خرمشهر انتخاب و در خیال خود آن را محمره نامگذاری کرده بود و می خواست خوزستان را به خاک کشورش اضافه کند.

اما مقاومت مردم خرمشهر و رزمندگان ایران همه معادلات او را به هم ریخت.

افسانه از آن روزها و ازدواج با همسر جانبازش که با وساطت شهید جهان آرا انجام شد و در برنامه « ایراندخت»از خاطرات ۴۵ روز مقاومت در خونین شهر برای شنوندگان می گوید.

وی در کتابی با عنوان « خانه ام همینجاست»خاطرات و سرگذشت زندگی خود را به چاپ رسانده است

در این برنامه علاوه بر معرفی بانوان موفق، بخشی از زندگی فردی و اجتماعی و چگونگی فعالیت آنان در نقش‎های مختلف نیز بررسی می‎شود.

علاقه‎مندان برای آشنایی با بانوان فعال و اثرگذار ایرانی می‎توانند امشب ساعت۱۹:۳۰به مدت ۳۰ دقیقه برنامه «ایراندخت» را به تهیه‌کنندگی مریم قاسمی روی موج اف ام ردیف ۱۰۶مگاهرتز از رادیو فرهنگ بشنوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز