نعیمه نظام‌دوست:

امیدوارم این روزهای تلخ هر چه زودتر تمام شود

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۲۳:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۳۲۶
امیدوارم این روزهای تلخ هر چه زودتر تمام شود
ویروس کرونا خیلی مرموزانه رفتار می‌کند، من حتی دوستانی دارم که خیلی مراقبت می‌کردند و با وسواس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما متأسفانه به کرونا مبتلا شدند. خانم فولادوند که به تازگی به این ویروس مبتلا شده است از کسانی است که با دقت همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کرد؛ من نمی‌دانم این ویروس چگونه به بدن انسان‌ها راه پیدا می‌کند اما ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به توصیه پزشکان گوش دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

نعیمه نظام‌دوست بازیگر سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در شرایطی قرار داریم که هیچ راهکار قطعی برای روبرو شدن با مشکلات نداریم، در این شرایط نمی‌توان درباره اینکه فیلمبرداری‌ها ادامه داشته باشد یا خیر راهکاری قطعی ارائه داد. نه می‌توان گفت فیلمبرداری‌ها متوقف شود و نه می‌توان گفت که فیلمبرداری‌ها ادامه داشته باشد.

نظام‌دوست خاطرنشان کرد: ادامه فیلمبرداری‌ها خطر ابتلا به کرونا را بیشتر می‌کند و سلامت اهالی سینما و تلویزیون را در خطر قرار می‌دهد اما تعطیلی‌ها مشکلات اقتصادی به وجود می‌آورد و از آنجا که سینماگران امنیت شغلی ندارند و از بیمه بیکاری بهره‌مند نیستند مجبور هستند در این شرایط کار کنند. مسئولان در این شرایط باید به مشکلات هنرمندان رسیدگی کنند و راهکارهایی مثل بیمه بیکاری را جدی بگیرند.

او افزود: ما نمی‌دانیم ویروس کرونا تا چه زمانی جان ما را تهدید می‌کند و تا کی باید با محدودیت‌هایش زندگی کنیم؛ هیچ برنامه‌ریزی نمی‌توان داشت؛ شاید کمتر کسی فکر می‌کرد مدت زمان زندگی با این ویروس اینقدر طولانی باشد اما امروز که به این نتیجه رسیده‌ایم باید به شکلی برنامه‌ریزی کنیم که مشکلات معیشتی و سلامت مردم مدنظر باشند. امروز همه دنیا با این ویروس درگیر هستند و مشکلات حاصل از آن هر روز بیشتر می‌شود اما کشور ما به دلیل تحریم‌ها و مشکلات بسیاری که دارد روزهای سخت‌تری را تجربه می‌کند.

این بازیگر تصریح کرد: متأسفانه همه تصور می‌کنند بازیگران و هنرمندان حقوق‌ها و دستمزدهای میلیاردی دارند و به همین دلیل کسی به سینماگران در این وضعیت فکر نمی‌کند. این تصور غلط است، اکثر سینماگران و حتی بازیگران دستمزدهای کمی دارند که بسیاری از آن‌ها امروز به دلیل طولانی شدن تعطیلی‌ها و به حداقل رسیدن تولیدات وضعیت اقتصادی خوبی ندارند؛ بازیگرانی هستند که اجاره خانه‌شان عقب افتاده است و هیچ چاره‌ای جز کار کردن ندارند.

بازیگر فیلم سینمایی «هزارپا» در ادامه گفت: در روزهای شیوع کرونا مقابل دوربین مجموعه «بچه محل» قرار گرفتم و ایفای نقش کردم. در روزهای تصویربرداری واقعاً پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شد اما متأسفانه همیشه افرادی هستند که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند و سهل‌انگاری برخی افراد باعث شد عده‌ای به کرونا مبتلا شوند و به مدت دو هفته کار تعطیل شد اما پس از این مدت خوشبختانه دیگر کسی در گروه به این بیماری مبتلا نشد و کار بدون هیچ مشکلی به پایان رسید.

نظام‌دوست خاطرنشان کرد: ویروس کرونا خیلی مرموزانه رفتار می‌کند، من حتی دوستانی دارم که خیلی مراقبت می‌کردند و با وسواس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما متأسفانه به کرونا مبتلا شدند. خانم فولادوند که به تازگی به این ویروس مبتلا شده است از کسانی است که با دقت همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کرد؛ من نمی‌دانم این ویروس چگونه به بدن انسان‌ها راه پیدا می‌کند اما ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به توصیه پزشکان گوش دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

این بازیگر در ادامه  گفت: مردم به نوعی در این مدت سبک زندگی خود را به شکلی تغییر داده‌اند که با این ویروس زندگی کنند و فکر می‌کنم اکثر مردم در همه مسائل زندگی راهکارهای مقابله با این ویروس را هم در نظر دارند. ادامه‌دار شدن شیوع ویروس کرونا در کشور برای همه ما خسته کننده شده و طبیعی است که برای روزهای پیش از کرونا و برای دیدن نزدیکانمان دلتنگ شویم؛ اگر هم برخی افراد اصرار دارند به دیدن اقوام، خانواده و دوستانشان بروند حتماً جمعیت کمی در یک خانه باشند، ماسک بزنند و تهویه خانه به درستی کار کند.

نظام‌دوست در پایان اظهار داشت: ما دوران کودکی‌مان را در روزهای جنگ گذراندیم، پس از آن مشکلات اقتصادی و حال شاهد شیوع ویروس کرونا هستیم و هر روز اخبار تلخی درباره درگذشت هموطنانمان می‌شنویم. امیدوارم هر چه زودتر این روزهای تلخ به پایان برسد.

نظر شما