در شبکه هیسپان تی وی؛

پرویز نوروزی دانشمند برجسته ایرانی در «من ایرانی‌ام»

۱۳۹۹/۰۹/۱۷ - ۱۵:۰۸:۴۸
کد خبر: ۱۰۹۹۹۳۷
پرویز نوروزی دانشمند برجسته ایرانی در «من ایرانی‌ام»
شبکه هیسپان تی وی در این قسمت از مجموعه مستند «من ایرانی‌ام» به معرفی دکتر پرویز نوروزی ، استاد شیمی دانشگاه تهران می پردازد.

به گزارش برنا ، مجموعه مستند «من ایرانی‌ام» از شبکه اسپانیایی‌زبان هیسپان تی وی با هدف پرداختن به زندگی و فعالیت‌های شغلی و علمی 10 دانشمند برتر ایرانی، در این قسمت به زندگی و فعالیت های علمی دکتر پرویز نوروزی استاد شیمی دانشگاه تهران می پردازد.

پرویز نوروزی متولد آبادان است.دکترای شیمی از کانادا دارد و استاد شیمی دانشگاه تهران است. او ازجمله محققانی است که در زمینه تئوری و ساخت دستگاه های الکتروشیمی فعالیت می کند. این استاد دانشگاه تهران یکی از پرکارترین پژوهشگران ایرانی است که مقالات علمی ـ پژوهشی متعددی از او منتشر شده است.

حوزه تخصصی دکتر « پرویز نوروزی » الکتروشیمی است و در دنیا در زمینه ولتامتری با تبدیل سریع فوریه، دارای مقام اول و در زمینه حسگرهای انتخابی یونی نیز مقام سوم از لحاظ ارجاعات مقاله دارد.

نوروزی استاد بین المللی دانشکده شیمی پردیس علوم دانشگاه تهران، در آخرین رتبه بندی ارائه شده از سوی ISI در لیست یک درصد دانشمندان برگزیده جهان و جایگاه سوم جهانی در زمینه حسگر‌ها قرار گرفته و نیز موفق به کسب عنوان دانشمند بین المللی در مهندسی شیمی شده است.اوبا شاخص H-index به میزان 45 ،رتبه ششم را بین دانشمندان ایرانی از آن خود کرده است. عناوین دیگری چون دانشمند ممتاز ISI گروه شیمی کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و استاد ممتازی دانشگاه تهران جزو افتخارات این دانشمند ارزنده کشورمان است.در جدول سایت تامسون رویترز 20 دانشمند ایرانی هستند که 10 نفر از آن‌ها خارج از کشور زندگی می‌کنند و 10 نفر دیگر ساکن ایران هستند و «من ایرانی‌ام» به زندگی حرفه‌ای، علمی‌ و شخصی دانشمندانی پرداخته که در کشور مانده‌اند.

مستند «من ایرانی‌ام» چهارشنبه پنجم آذر ماه ساعت 03:00 روی آنتن شبکه هیسپان تی وی خواهد رفت و بازپخش آن در ساعات 10:00، 19:00 و 22:30 همان روز پخش خواهد شد.

نظر شما