بهمن گودرزی:

باید سازوکاری در نظر گرفته شود که فیلم‌های جشنواره فجر برای اهالی سینما نمایش داده شوند

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۰۵:۰۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۹۹۹۹۸
باید سازوکاری در نظر گرفته شود که فیلم‌های جشنواره فجر برای اهالی سینما نمایش داده شوند
بهمن گودرزی با بیهوده دانستن برگزار جشنواره فیلم فجر به صورتی که فقط داوران فیلم‌ها را ببینند، تأکید کرد که باید سازوکاری در نظر گرفته شود که فیلم‌های جشنواره فجر برای اهالی سینما نمایش داده شوند.

بهمن گودرزی کارگردان سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: در کشورهای دیگر مثل ایتالیا حتی در بحرانی‌ترین شرایط جشنواره‌های سینمایی برگزار شدند که نمونه موفق آن جشنواره فیلم ونیز بود. این جشنواره در شرایطی خاص با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار شد و کسی به ویروس کرونا مبتلا نشد.

گودرزی خاطرنشان کرد: جشنواره فیلم فجر هم با الگو گرفتن از این جشنواره می‌تواند برگزار شود ولی برگزاری جشنواره به طوری که فیلم‌ها فقط برای داوران نمایش داده شوند اصلاً ایده خوبی نیست چرا که جشنواره با حضور تماشاگران و اهالی سینما پیوند خورده و باید ساز و کاری در نظر گرفته شود که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اگر امکان حضور مردم فراهم نیست حداقل فیلم‌ها برای اهالی سینما نمایش داده شوند.

او افزود: در این صورت است که می‌توان گفت شأن و جایگاه جشنواره فیلم فجر حفظ شده است. به رویدادی که در آن فقط داوران فیلم‌ها را می‌بینند نمی‌توان عنوان جشنواره داد و این رویداد بیشتر یک محفل خصوصی است که اعتباری هم نمی‌تواند داشته باشد. امیدوارم مسئولان جشنواره در صورتی که اگر امکان حضور مردم فراهم نشد، در سانس‌های مختلف با برنامه‌ریزی که خطری کسی را تهدید نکند فیلم‌ها برای اهالی سینما نیز نمایش داده شوند.

گودرزی که در حال حاضر مراحل پایانی تولید فیلم سینمایی «رقصنده» را به عنوان کارگردان پشت سر می‌گذارد، در پایان گفت: هنوز فیلمبرداری بخش خارج از کشور فیلم سینمایی «رقصنده» انجام نشده و به خاطر شیوع ویروس کرونا همچنان منتظر فراهم شدن شرایط برای خروج از کشور و فیلمبرداری هستیم اما اگر فیلمم آماده نمایش بود در صورتی که جشنواره به شکلی برگزار شود که فیلم‌ها فقط برای داوران نمایش داده شوند به هیچ‌وجه در این جشنواره شرکت نمی‌کردم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز