مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در برنامه "یه روز تازه" مطرح کرد:

۵۱۷ مرکز نیکوکاری در تهران داریم/ ۷۳۵۵ آماده شنیدن نیازهای افراد است

۱۳۹۹/۰۹/۱۸ - ۱۴:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۱۰۰۴۴۷
۵۱۷ مرکز نیکوکاری در تهران داریم/ ۷۳۵۵ آماده شنیدن نیازهای افراد است
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان تهران در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما درخصوص طرح اکرام ایتام و مشارکت خیرین در این طرح برای کمک‌رسانی به خانواده.های محسنین سخن گفت.

به گزارش برنا ؛ ابوالفضل پرپنچی در برنامه "یه روز تازه" درباره طرح اکرام ایتام توضیح داد: این طرح از بیست و یک سال پیش یعنی سال ۷۸ شروع شد. به تدریج گسترش یافت تا جایی که الان نیازهای اکثر ایتام و خانواده محسنین در این طرح رفع شده است. ما در این طرح، با توجه به ارتباطی که با حامیان داریم مشکلات خانواده‌های نیازمند را شناسایی و رفع می‌کنیم.

وی افزود: پس از رفع دغدغه‌های اولیه خانواده‌ها، سعی داریم که روی خرید مسکن و توانمندسازی نیز کار کنیم. هدف اصلی این طرح، ایجاد الگوی عاطفه، برقراری ارتباط سرمایه‌دار با جامعه نیازمند برای توسعه اجتماعی است. همچنین ترویج روحیه انفاق و کمک‌رسانی از دیگر هدف این طرح می‌باشد.

پرینچی در ادامه درباره نحوه دریافت کمک توسط نیازمندان گفت: در یک بخش پول‌ها و کمک‌های مادی مستقیما به حساب خانواده‌های محسنین واریز می‌شود. در بخش دیگر، کارشناسان ما گزارش‌هایی را از زندگی نیازمندان تهیه و برای خیرین ارسال می‌کنند. در یک بخش هم می‌بینیم که حامی حمایت معنوی دارد، مثلا معلمی است که می‌خواهد در بحث آموزش کمک کند یا پزشکی است که می‌خواهد به سلامت نیازمندان برسد.

وی درخصوص راه‌های ارتباطی مردم با کمیته امداد امام خمینی(ره) توضیح داد: افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه به سایت امداد دات‌آی‌آر و یا تماس با شماره ۷۳۵۵، ما را در جریان نیازهای خود قرار دهند. همچنین با مراجعه حضوری هم توسط مراکز خیریه به حامیان و خیرین معرفی می‌شوند. البته ما ۳ مرحله کارشناسی اولیه، ثانویه و در حین کمک داریم. هدف اصلی هم توانمندسازی اقتصادی و خودکفایی خانواده‌ها، توانمندسازی مسکن و فرهنگی و اجتماعی است. هر وقت هم بخواهیم خانواده‌ای را از پوشش خارج کنیم، تا مطمئن نشویم که به توانمندی رسیده‌اند آنها را رها نمی‌کنیم.‌

این مقام مسئول تصریح کرد: برای خانواده‌هایی که ممکن است در این روزهای سرد، سرپناهی نداشته باشند، با کمک مراکز، خیرین و کمک‌های خود کمیته امداد خانه اجاره می‌کنیم و به اصطلاح به آنها اسکان موقت می‌دهیم.

وی در پاسخ به اینکه آیا کمیته امداد امام خمینی(ره) در روند ارائه خدمات با مشکل روبه‌روست یا خیر گفت: مشکل خاصی در خدمت‌رسانی نداریم زیرا ارتباط بین جامعه مددکاری و نیازمندان بسیار نزدیک است. بعضا ممکن است در شناسایی افراد جدید کارشناسان مشکل داشته باشند که آن هم به مرور زمان و آشنایی بیشتر حل می‌شود‌. البته شاید بخشی از این مشکل به دلیل زیاد بودن تعداد مراجعه‌کنندگان باشد.

پرپنچی ادامه داد: ما انتخاب خانواده‌ها برای حمایت را برعهده خود خیر گذاشته‌ایم و او مختار است که هر شخص و خانواده‌ای را تحت حمایت خود قرار دهد. اما برنامه‌ریزی‌های مجموعه به گونه‌ای است که تعداد حامیان و نیازمندان را در یک حد تعادل حفظ کنیم، یعنی اینطور نباشد که خانواده‌ای ۵ حامی داشته باشد اما یک خانواده هیچ حامی نداشته باشد. البته در نهایت معیشت خانواده‌ها و مدیریت آن برای ما مهم است چون ممکن است کمک‌های ۵ حامی یک خانواده در نهایت به ۲۵۰ هزار تومان برسد که عملا برای زندگی یک ماهه آنان کافی نیست و نیاز است که کمک‌رسانی شود.

وی در ادامه درخصوص راه‌های ارتباطی خیرین با کمیته امداد خمینی(ره) گفت: داوطلبان برای حمایت می‌توانند عدد ۱ را به ۳۰۰۰۳۳۳۳ ارسال کنند. همچنین سایت امداد دات‌آی ‌آر و تلفن ۷۳۵۵ هم در اختیار آنان است. از طرفی ما ۵۱۷ مرکز نیکوکاری در تهران داریم که با مراجعه به آنها هم می‌توانند در طرح اکرام ایتام فعال باشند.

گفتنی است برنامه "یه روز تازه" مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری روی آنتن می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز