بهروز مفید:

در قرارداد سریال‌های چند فصلی باید به همکاری بازیگر در فصل‌های بعدی تأکید شود

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۰۴:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۱۱۶۰
در قرارداد سریال‌های چند فصلی باید به همکاری بازیگر در فصل‌های بعدی تأکید شود
بهروز مفید معتقد است تولیدکنندگان یک سریال تلویزیونی یا حتی فیلمی‌های مجموعه‌ای باید از همان روزهای آغازین تولید اولین قسمت روند تولید را پیش‌بینی کنند تا در قرارداد لزوم همکاری فرد در فصل‌های بعدی تأکید شود.

بهروز مفید تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: بازیگر محور شدن تولید در سینما و تلویزیون ایران اتفاق دور از ذهنی نیست، این اتفاق به نوع قراردادهای ما برمی‌گردد و در بازار عرضه و تقاضا هر کس حق دارد برای خود قیمتی مشخص کند و این متقاضیان هستند که می‌توانند انتخاب کنند که با چه بازیگری همکاری کنند.

مفید درباره تولید سریال‌های تلویزیونی در فصل‌های مختلف، گفت: تولیدکنندگان یک سریال تلویزیونی یا حتی فیلمی‌های مجموعه‌ای باید از همان روزهای آغازین تولید اولین قسمت روند تولید را پیش‌بینی کنند تا در قرارداد لزوم همکاری فرد در فصل‌های بعدی تأکید شود. اگر این اتفاق رخ ندهد و بازیگر میلی به ادامه همکارین داشته باشد یا حتی درخواست پول بیشتری داشته باشد نمی‌توان با او قهری برخورد کرد.

او افزود: این شرایط در همه کارها وجود دارد و در همه مشاغل افراد پس از اینکه در کارشان صاحب تبحر و تخصص می‌شوند قیمت بیشتری برای همکاری پیشنهاد می‌دهند. میزان دستمزد یک بازیگر بر اساس توانایی و اقبال مخاطب مشخص می‌شود، اگر یک بازیگر محبوب باشد دستمزد بیشتری تقاضا می‌کند و اگر دستمزد غیرمنطقی  باشد و هیچ تهیه‌کننده‌ای حاضر به همکاری با او نباشد از آنجا که او نمی‌خواهد بیکار باشد بالاخره مجبور است دستمزدی منطقی تقاضا کند.

این تهیه‌کننده در پایان گفت: بازیگری که مردم از آثار او استقبال می‌کنند، خودش می‌داند که می‌تواند سرنوشت یک فیلم در گیشه را تغییر دهد پس طبیعی است که او دستمزد بیشتری تقاضا کند. در سینما و تلویزیون که اقبال مخاطب امری حیاتی و مهم است ممکن است یک تهیه‌کننده یا سرمایه‌گذار تمایل داشته باشد برای بازیگران رقم بالایی هزینه کند و ممکن است به همین دلیل یک بازیگر در یک دوره مشخص با پیشنهادات خیلی خوبی مواجه شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز