فرزند مرحوم آیت الله یزدی در برنامه " یه روز تازه" مطرح کرد:

پدرم عاشق امام خمینی(ره) بود

۱۳۹۹/۰۹/۲۲ - ۱۰:۴۲:۴۸
کد خبر: ۱۱۰۲۰۴۳
پدرم عاشق امام خمینی(ره) بود
حمید یزدی فرزند آیت الله یزدی در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما در خصوص ویژگی های شخصیتی این عالم روحانی صحبت کرد و گفت: پدرم در خانواده حتی زمان هایی که مناسب مهم دولتی هم داشتند، در کارهای منزل به مادر کمک می کردند و به نظرم آقایان باید از این شخصیت ها الگو بگیرند.

به گزارش برنا؛ حمید یزدی فرزند مرحوم آیت الله یزدی که مهمان امروز برنامه " یه روز تازه " بود، درباره شخصیت پدر بزرگوار خود گفت: ایشان از ابتدای نوجوانی به تحصیل علاقه مند بودند، در یک مقطعی در اصفهان درس می خواندند و بعد با شایستگی های اساتید در او کشف کرده بودند، به قم رفته و در حوزه علمیه قم به تحصیل ادامه دادند.

وی افزود: در سن ۲۰ یا ۲۱ سالگی ازدواج کردند، یک آشنایی دور با مرحوم مادر ما داشتند و به عبارتی غریبه نبودند. قبل از انقلاب دائما در دایره مبارزات حضور داشتند و همیشه مورد تعقیب ساواک یا شهربانی بودند. به گونه ای که ما خیلی نمی توانستیم پدر را از نزدیک ببینیم. من در آن زمان ها ۱۵ ساله بودم و به خاطر دارم که ایشان دائما مورد تعقیب بودند و زندگی آرام به این معنا که کنار فرزندان یا خانواده باشند نداشتیم. همیشه معتقد بودند که باید با رژیم طاغوت مبارزه کرد. عاشق امام خمینی(ره) و از شاگردان برجسته ایشان بودند و به پیروی از مکتب امام وارد مبارزه با رژیم پهلوی شدند.

یزدی با بیان اینکه دائما پدر از این شهر به آن شهر تبعید می شدند اظهار کرد: در فرصت هایی ما هم نزد ایشان می رفتیم البته مادر و فرزندان کوچکتر از من همیشه همراهشان بودند. بعد از انقلاب هم آن آسایشی که همه خانواده دارند را ندیدیدم. زیرا مسئولیت و کارهای ایشان بیشتر شد که همه آن کارها را با عشق و علاقه انجام می دادند.

وی در خصوص ارتباط خود با مرحوم آیت الله یزدی گفت: ارتباط من و دیگر فرزندان با پدر علاوه بر رابطه پدر و فرزندی، بسیار صمیمانه و دوستانه بود. مادر مرحوم ما همیشه در مقاطع مختلف، در سختی ها و ملامت ها، وقتی پدر در زندان یا تبعید بودند، ایشان را همراهی می کردند و به عبارتی خانه به دوش بودند. بعد از پیروزی انقلاب هم ادامه داشت، زیرا منزل ما در قم بود و پدر اکثرا به تهران می آمدند.

یزدی تصریح کرد: عشق پدر به حضرت امام(ره) توام با بینش و بصیرت بود. به خصوص در مسائل عرفانی و فسلفه از شاگردان برجسته ایشان و آیت الله بروجردی بودند. ایشان شجاع و بی پروا بودند اما شجاعتشان همراه با بصیرت بود. هر زمان که لازم بود بدون ترس وارد مسائل می شدند و حرف خود را بیان میکردند. یک نکته ای هم بگویم که در خانواده حتی زمان هایی که مناسب مهم دولتی هم داشتند، در کارهای منزل به مادر کمک می کردند و به نظرم آقایان باید از این شخصیت ها الگو بگیرند.

وی در پایان یادآور شد: بنده به کار مرغداری مشغول هستم، دو برادر کوچکتر از قضات خوشنام هستند، برادر بزرگترم از زمان انقلاب به کشاورزی مشغول شده و خواهر هم در زمینه خاصی فعالیت ندارند.

گفتنی است " یه روز تازه " کاری از گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که با اجرای وحید رونقی و فریبا باقری از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح روی آنتن می رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز