در نشست هم‌اندیشی مدیران وزارت آموزش و پرورش و شبکه تلویزیونی آموزش مطرح شد ؛

۷۵ درصد دانش آموزان بیننده برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران»

۱۳۹۹/۰۹/۲۳ - ۱۱:۴۳:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۲۷۹۵
۷۵ درصد دانش آموزان بیننده برنامه «مدرسه تلویزیونی ایران»
نشست هم اندیشی وتعامل بین دستگاهی برای برنامه‌ریزی منسجم و هدفمند مدرسه تلویزیونی ایران و بررسی پیشنهادات واجرای برنامه‌های مرتبط با گرامیداشت یاد و خاطره شهید سلیمانی با عنوان مکتب حاج قاسم سلیمانی در شبکه آموزش برگزار شد.

به گزارش برنا، این نشست با حضور دکتر احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش ، دکتر کجوری مدیر گروه آموزش های رسمی‌شبکه آموزش ، تهیه کنندگان مدرسه تلویزیونی ایران ، مسگر زاده مدیر کل دوره اول متوسطه نظری ، سلطانیان مدیر کل دوره دوم متوسطه نظری و آذر کیش مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش در شبکه آموزش سیما برگزار شد.

دکتر مسعود احمدی افزادی مدیر شبکه آموزش در این نشست گفت: در مدت پخش سری جدید برنامه مدرسه تلویزیونی ایران در سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ ، این برنامه در تهران و ۳۱ مرکز استان با ۷۵ درصد مخاطب و در دیگر شهرها تا حدود ۸۵ درصد همراهی مخاطبان روبرو بوده است .

مدیر شبکه آموزش افزود : شاید پیش از این تصور بر این بود که دوران نظام متمرکز آموزشی به پایان راه خود رسیده است ، اما موفقیت و فراگیری همراهی برنامه مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان بازوی رسانه ای نظام آموزشی کشور در دوران شیوع ویروس کرونا ، دوباره اهمیت قدرت و ضریب نفوذ رسانه ملی را یادآور شد.

احمدی افزادی تصریح کرد : با توجه به تغییر رفتاری که در بهره مندی از رسانه‌هایی همچون تلویزیون در نظام آموزشی در دوران شیوع ویروس کرونا ایجاد شده است باید به فکر گنجاندن این شیوه به عنوان بخشی از نظام آموزشی در دوران پسا کرونا بود .

مدیر شبکه آموزش در ادامه با اشاره به رویکرد مثبت دانش آموزان برای بهره گیری از برنامه مدرسه تلویزیونی ایران از لزوم برنامه ریزی مناسب برای یادآوری رشادت ها و ایثارگری‌های حاج قاسم سلیمانی در آستانه نخستین سالگرد شهادت این شهید والامقام‌ در قالب این برنامه تاکید کرد.

در ادامه این نشست مسگرزاده مدیرکل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش با اشاره به موفقیت های روزافزون برنامه مدرسه تلویزیونی ایران به عنوان بازوی آموزشی وزارت آموزش و پرورش در جهت ایجاد فرصت برابر و عدالت آموزشی گفت : به منظور رشد بیش از پیش شیوه آموزش تلویزیونی ، وزارت آموزش و پرورش دبیرخانه کشوری به عنوان سنجش تحصیلی کشور و همچنین کارگروهی به منظور نقد و بررسی کیفیت تدریس معلمان در کلاس های آموزشی مدرسه تلویزیونی ایران ایجاد کرده است .

آذرکیش مدیر کل آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش وزارت آموزش و پرورش ضمن اشاره به نقش مهم صداوسیما در توسعه ی عدالت آموزشی و امکان دسترسی به آموزشهای باکیفیت تر، بر ضرورت توجه به رویکردهای نوین آموزشی در شرایط کنونی و متناسب با تحولات آینده بازارکار تاکید کردند.وی همچنین آماده کردن دانش آموزان برای مواجهه با چالش های پیش رو از جمله تغییرات فزآینده تکنولوژی و ورود فناوری‌های نوین را ضرورتی اجتناب ناپذیر دانستند.

آذرکیش همچنین سردارشهیدسلیمانی را تربیت یافته تمام ساحتی والگویی برای نسل جوان با ویژگیهای برجسته دانستند و آمادگی برای برگزاری برنامه‌های متناسب با معرفی مکتب حاج قاسم، اعلام کردند.

سلطانیان مدیر کل متوسطه دوم وزارت آموزش و پرورش نیز در ادامه این نشست گفت : برای بهبود شرایط موجود و افزایش کیفیت برنامه مدرسه تلویزیون ایران لازم است که صدا و سیما به ویژه شبکه آموزش پایگاه ستادی آموزش رسانه ملی بازخوردهایی را که از طرف دانش آموزان به عنوان مخاطبان اصلی این برنامه دریافت می‌کند را در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار دهد.

در پایان این نشست و متناسب با عنوان سال 99 (سال جهش تولید ) و در راستای بسترسازی فرهنگی، یک حلقه انگشتر از دست سازه‌های هنرجویان هنرستان‌ها ازطرف آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش های فنی و حرفه ای و کاردانش به دکتر احمدی افزودی مدیر محترم شبکه آموزش اهدا شد.

 

نظر شما