تهیه‌کننده سینما:

سینما با مسایل عدیده ای درگیر است

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۲:۱۸:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۳۸۵۷
سینما  با مسایل عدیده ای درگیر است
روح الله برادری با انتقاد از شرایط حاکم بر بیمه خانه سینما و صندوق اعتباری هنر خواست با توجه به روزگار کرونایی مردم از بریز و بپاش های جشنواره فیلم فجر پرهیز شود.

به گزارش برنا، روح‌الله برادری تهیه کننده سینما با اشاره به مشکلات مالی و معیشتی حال حاضر مردم از مسئولان خواست تا از بریز و بپاش جشنواره فجر خودداری کنند و اضافه کرد: اهدای جوایز مالی با توجه به شرایط ضرورتی ندارد.

روح الله برادری تهیه‌کننده سینما ضمن اشاره به مشکلات بیمه هنرمندان می‌گوید که باتوجه به کوچک شدن جشنواره فیلم فجر انتظار این است که مدیران آن فاکتور و بیلان مالی سنگین بعد از جشنواره ارائه نکنند.

وی افزود: با توجه به اینکه مشکلات بیمه‌ای هنرمندان هنوز حل نشده و مانند قبل هنرمندان سینما با مسائل بیمه‌ای خود دست به گریبان‌اند و همچنان صندوق اعتباری هنر با وجود دریافت  مدارک پزشکی واریزی ندارد و بیشتر باعث سردرگمی هنرمندان شده است.

 روح الله برادری اضافه کرد:  که من نیز خود تجربه تلخی دارم. من برای هزینه درمانی دندانپزشکی که غالباً هم سنگین است بعد از مراجعه به صندوق اعتباری هنر، تنها مبلغ هشتصد هزار تومان را گفتند که پرداخت می‌کنند. باوجود اینکه نسبت به هزینه صورت گرفته توسط خودم این مبلغ بسیار پایین بود و چند درصد را شامل می‌شود قبول کردم و مدارک را تحویل دادم.

بعد از آن مدتی منتظر ماندم تا این مبلغ را پرداخت کنند اما با وجود اینکه چندبار تماس گرفتم هنوز هزینه اعلام شده را پرداخت نکردند. این در حالی است که طبق آمارهایی که به تازگی منتشر شده است مبالغ میلیاردی دولت در اختیار ارشاد و خانه سینما قرار می‌دهد اما در بیمه مشکلات بیشمار است. برای همین در یک کلام باید بگویم که بیمه صندوق اعتباری هنر بیمه سرگردانی است و من دیگر عطای آن را به لقایش بخشیدم.

تهیه‌کننده سجاده آتش بیان کرد که به نظرم باتوجه به مشکلات مالی و معیشتی حال حاضر مردم و هنرمندان اهدای جوایز مالی ضرورتی ندارد و می‌توان این جوایز را به محرومین اختصاص داد تا نشانه همدردی مدیران و هنرمندان با مردم باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز