رونمایی از پوستر مستند «بر سر خاک»

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۱:۱۹:۵۶
کد خبر: ۱۱۰۴۱۰۵
رونمایی از پوستر مستند «بر سر خاک»
پوستر مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان‌جهانی، با امضاء و اثر انگشت جمعی از کشاورزان به امید این‌که موضوع فرسایش خاک از سوی مسئولان جدی گرفته شود رونمایی شد.

به گزارش برنا، مستند «بر سر خاک» به کارگردانی محسن خان‌جهانی که درباره فرسایش خاک و چالش از بین رفتن این سرمایه ارزشمند در ایران است، قرار است در بخش ملی جشنواره سینما حقیقت رونمایی شود.

این مستندساز در آستانه جشنواره سینما حقیقت، پوستر فیلمش را که توسط بنفشه جهانگیری طراحی شده است، با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میان کشاورزان بُرد تا آن‌ها به عنوان یکی از اقشار صدمه دیده از فرسایش خاک، به بهانه نمایش این مستند، با امضا و اثر انگشت بر اعلان آن، هشداری بدهند که موضوع فرسایش خاک را مسئولان جدی بگیرند چون آن طور که در این مستند اشاره شده است، این قشر یکی از  اقشار صدمه دیده از موضوع فرسایش خاک هستند.

در تیزر این مستند اشاره می‌شود که  «ما زمین را بلعیده‌ایم … و باید بر سرخاک به عزایش نشست.»

مستند «بر سر خاک» به تهیه کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی از فردا تا دو دی ماه در پلتفرم‌های بر خط این رویداد به نمایش درخواهد آمد و اولین نمایش آنلاین آن، چهارشنبه ۲۶ آذر ماه در سایت هاشور است.

تصویربرداری مستند «بر سر خاک» که دو سال طول کشیده است، توسط امیر جغتایی در شهرهای مختلف انجام شده و تدوین آن را آرش زاهدی‌اصل برعهده داشته است.در ساخت این مستند علاوه بر گفت‌وگو و برخی تصاویر تکان‌دهنده از فرسایش خاک در ایران از گفتار متن با صدای شهرام درخشان بهره گرفته شده است.

عواملی که در ساخت این مستند همکاری داشته‌اند، عبارتند از: صدابردار: احمدرضا طایی، صداگذار: آرش قاسمی، توازن رنگ و نور: رضا تیموری، تصویربرداری هوایی: احمد آزاد، مدیر تولید: امیر مهدی صادقی.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز