بررسی ظهور تکفیریسم در افغانستان در برنامه «شبه قاره»

۱۳۹۹/۰۹/۲۵ - ۱۴:۰۸:۱۶
کد خبر: ۱۱۰۴۳۰۸
بررسی ظهور تکفیریسم در افغانستان در برنامه «شبه قاره»
بررسی تاریخچه ظهور گروهک تروریستی داعش در افغانستان در این قسمت از برنامه (THE SUBCONTINENT) تولید شبکه پرس تی وی از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

به گزارش برنا، برنامه (THE SUBCONTINENT) (شبه قاره) به بررسی عوامل افزایش فعالیت های نیروهای افراط گرا در افغانستان که با گسترده کردن خلأ امنیتی در این کشور به ثبات سیاسی اجتماعی افغانستان آسیب وارد می‌کند، خواهد پرداخت.

این برنامه ضمن اشاره  به حمله اخیر تروریست ها به بزرگترین دانشگاه افغانستان در کابل و موسسه آموزشی دیگر و هدف قرار دادن قضات و بازرسان تازه فارغ التحصیل متعلق به دولت افغانستان و کشته و زخمی شدن ده ها تن  اشاره ،  به تفسیر وضعیت کنونی افغانستان از ابعاد مختلف خواهد پرداخت.

دلایل افزایش حملات تروریستی تکفیری در افغانستان و متشنج شدن فضای امنیتی این کشور و به دنبال آن بی اثر ماندن آتش بس های اخیر طالبان با دولت افغانستان، چگونگی مهار افراط گرایی تکفیری به خصوص پس از عقب نشینی ارتش آمریکا، دلایل هدف قرار گرفتن مدارس و دانشگاه ها توسط افراط گرایان، تشابهات و اختلافات داعش با طالبان، تاثیر عقب نشینی نیروهای آمریکایی بر فضای امنیتی افغانستان از موضوعات مهمی است که این برنامه به تفسیر آن خواهد پرداخت.

 برنامه «The Subcontinent» به تهیه کنندگی حسین مهدیان 25 آذر ساعت 18 به مدت 30 دقیقه به زبان اصلی از کانال اردوی شبکه سحر پخش خواهد شد.

 

نظر شما