مهدی گنجی:

برگزاری آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایز جشنواره وارد نمی‌کند

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۰۵:۵۹:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۴۱۸
برگزاری آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایز جشنواره وارد نمی‌کند
مهدی گنجی معتقد است برگزاری جشنواره سینما حقیقت به صورت آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایزی که در این دوره به فیلم‌ها داده می‌شود وارد نمی‌کند.

مهدی گنجی کارگردان مستند که امسال با فیلم مستند «رویاهای خالکوبی شده» در جشنواره سینما حقیقت حضور دارد در گفت‌وگو با خبرنگار برنا، اظهار داشت: طبیعتاً همه فیلمسازان و مخاطبان جدی سینما ترجیح می‌دهند که فیلم را بر پرده بزرگ و سالن تاریک سینما ببینند. این شکل سنتی فیلم دیدن است که مخاطب را مجذوب می‌کند و شکل جدید که مخاطبان به صورت آنلاین حتی در مترو و ماشین فیلم‌ها را می‌توانند ببینند، اصلاً مورد پسند من نیست اما در شرایط حاضر به دلیل شیوع ویروس کرونا این وضعیت در همه جای دنیا حاکم است و بسیاری از جشنواره‌ها به صورت آنلاین برگزار می‌شوند.

گنجی خاطرنشان کرد: اکران آنلاین قطعاً در کیفیت فیلم‌هایی که روی مسائل فنی‌شان تمرکز شده تأثیر منفی دارد و بسیاری از نکات مهم در مسائل فنی نادیده گرفته می‌شوند. البته به دلیل مخالفت سرمایه‌گذار و تهیه‌کننده، فیلم «رویاهای خالکوبی شده» اکران آنلاین برای عموم ندارد و در جشنواره سینما حقیقت فقط برای اهالی مستند و فیلمسازان و اعضای صنوف جشنواره نمایش داده می‌شود.

او افزود: قطعاً خطر پخش نسخه قاچاق فیلم‌های پخش شده به صورت آنلاین در جشنواره‌هایی که به این شکل برگزار می‌شوند وجود دارد ولی در کشورهای دیگر پشتوانه کپی‌رایت کمی دلگرم کننده است و در کشور ما چنین پشتوانه‌ای برای فیلمسازان احساس نمی‌شود، با این حال حتی در کشورهایی که قانون کپی‌رایت با جدیت اجرا می‌شود نمی‌توان جلوی قاچاق فیلم‌ها را به صورت صد در صد گرفت.

این کارگردان در پایان درباره اعتبار جشنواره سینما حقیقت در این دوره که به صورت آنلاین برگزار می‌شود گفت: اعتبار جایزه‌ای که جشنواره‌ها به فیلم‌ها اهدا می‌کنند به برندینگ جشنواره‌ها برمی‌گردد و برای جشنواره سینما حقیقت هم همینطور خواهد بود. آثار این دوره از جشنواره مثل سال‌های گذشته داوری می‌شوند و برگزاری جشنواره به صورت آنلاین هیچ لطمه‌ای به اعتبار جوایز وارد نمی‌کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز