بررسی نزدیکی هند به تایوان در «شبه قاره»

۱۳۹۹/۰۹/۲۶ - ۲۳:۰۶:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۴۷۲۶
بررسی نزدیکی هند به تایوان در «شبه قاره»
برنامه این هفته «شبه قاره» (The Subcontinent) در شبکه پرس تی وی به موضوع نزدیک شدن هند به تایوان به عنوان اهرم فشار در شرایط تقابل دو کشور همسایه چین و هند اختصاص دارد.

به گزارش برنا،  این برنامه به تهیه کنندگی حسین مهدیان با اشاره به اظهارات تهدیدآمیز اخیر میان مقامات هندی و چینی و شهروندان هر دو کشور بر سر تایوان که به دنبال تبلیغات طرفداران استقلال تایوان در رسانه‌های هند صورت گرفته است، دلایل اقدام هند برای تقویت روابط خود با تایوان، تاثیر این روابط بر شرایط و وضعیت شبه قاره و واکنش چین نسبت به گرم شدن روابط بین هند و تایوان را مورد واکاوی قرار می دهد.

در این برنامه همچنین ضمن بررسی احتمال تغییر موضع رسمی هند در برابر سیاست «چین یکپارچه»، بحث و تبادل نظر درخصوص حمایت ایالات متحده از هند در اقدام تحریک‌آمیز این کشور علیه چین صورت خواهد گرفت.

بخش دوم این برنامه نیز به بررسی سرمایه گذاری عظیم عربستان سعودی در مالدیو و اعطای وام و کمک مالی به این کشور می پردازد.

در این زمینه سفرهای متعدد اعضای خانواده سلطنتی سعودی به مالدیو و برگزاری مهمانی های اشرافی در این کشور، اعزام رهبران مذهبی و ساخت مساجد توسط عربستان در مالدیو و اعطای بورسیه به دانشجویان برای حضور در دانشگاه های عربستان به منظور ترویج و گسترش اسلام مدنظر سعودی ها در مالدیو مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

«شبه قاره» با اجرای محمد جان حسین جمعه 28 آذر ساعت 17:00 به مدت 25 دقیقه از شبکه پرس تی وی پخش خواهد شد. تکرار این برنامه شنبه ساعت 10:00 و 16:00 ، یکشنبه ساعت 00:05 بامداد، 07:00 و 18:00 و دوشنبه ساعت 11:00 روی آنتن خواهد رفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز