«حیات در رگ های سرد» مستندی از زندگی خزندگان غرب ایران

۱۳۹۹/۰۹/۲۷ - ۰۲:۲۰:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۴۷۴۸
«حیات در رگ های سرد» مستندی از زندگی خزندگان غرب ایران
خزندگان غرب ایران و زندگی اسرار آمیز آنان به مخاطبان کردزبان شبکه سحر در مستند فاخر «حیات در رگ های سرد» معرفی می شود.

به گزارش برنا، در فیلم مستند «حیات در رگ های سرد» دوربین مستند سازان به استان ایلام رفته و ضمن معرفی تنوع زیستی خزندگان این استان و تمامی زیستگاه های این دیار، خزندگان این منطقه را که گونه های بسیار نادری هستند، معرفی خواهد کرد.

در این مستند برای اولین بار، گونه نادری از افعی دم عنکبوتی و افعی شاخدار، تکامل یافته ترین افعی دنیا در شکار پرندگان حشره خوار به حیات وحش دنیا معرفی خواهد شد.

این مستند جذاب و دیدنی که با تلاش های بسیار زیاد و خطرناک تیم مستند تولید شده است، تاکنون افتخارات فراوانی در جشنواره های داخلی وخارجی از جمله؛  تندیس جشنواره نشان فیروزه، دیپلم افتخار و جایزه بزرگ هشتمین جشنواره سینما حقیقت 1393 و جایزه بهترین تصویر برداری و صدابرداری از همین جشنواره، کاندیدای سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند از سی و دومین جشنواره فیلم فجر 1393، حضور در بخش مسابقه جشنواره «وایلد لایف» نیویورک سال 2015، برنده دیپلم افتخار بهترین فیلم جشنواره رادیو و تلویزیون های آسیا و اقیانوسیه ترکیه و غیره ...  کسب کرده است .

 فیلم مستند «حیات در رگ های سرد» به کارگردانی فتح الله امیری توسط زهرا کیانی پور زبانگردانی شده و 27 آذر ساعت 22:10 دقیقه به وقت تهران از کانال کردی شبکه سحر پخش خواهد شد.

 

نظر شما