اولین گفت‌وگو با عوامل «کودتای ۵۳» در تلویزیون

۱۳۹۹/۰۹/۲۸ - ۱۴:۵۸:۳۴
کد خبر: ۱۱۰۵۷۴۹
اولین گفت‌وگو با عوامل «کودتای ۵۳» در تلویزیون
جدیدترین قسمت از برنامه تلویزیونی نردبان با کارگردان و تدوینگر مستند «کودتای 53» گفت‌وگو کرده است.

به گزارش برنا، بیست و سومین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیون «نردبان» امشب روی آنتن شبکه مستند می‌رود. این قسمت از برنامه اختصاص به نقد و بررسی مستند «کودتای 53» دارد که در بخش نمایش ویژه چهاردهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت حضور دارد. تقی امیرانی، کارگردان این مستند بلند و والتر مرچ، تدوینگر باسابقه سینمای مستند که تدوین کودتای 53 را برعهده دارد، درباره تولید این فیلم با مجری برنامه، حامد شیکبانیا صحبت می‌کنند. هم‌چنین امید بلاغتی و میلاد محمدی به نقد و بررسی فرمی این مستند می‌پردازند.

در بخش دیگر برنامه این هفته نردبان، با تعدادی از کارگردانان فیلم‌های مستندی که در جشنواره حضور دارند گفت‌وگو شده است. محسن ظریفی‌پور، کارگردان «نی‌سان»، حجت‌الاسلام والمسلمین ساسان فلاح‌فر کارگردان مستند «چشم ایرانی»، علی‌محمد ذوالفقاری، کارگردان «گزارش رمادی» و فریبا رئیسی،‌ کارگردان مستند «ساکنین طبقه‌ بالای لاله‌زار» درباره فیلم‌های خود صحبت می‌کنند.

مستند «کودتای 53» درباره وقایع سیاسی منتهی به کودتای ۲۸ مرداد است که طی یک دهه ساخته شده و محصول مشترک ایران، انگلیس و آمریکاست. این مستند تاکنون جوایز بین‌المللی زیادی را به دست آورده است.

«نردبان» مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که تلاش می‌کند به فیلم و عکس مستند با نگاهی تخصصی توجه کند. این برنامه با اجرای محمد (حامد) شکیبانیا، کارگردانی و تهیه‌کنندگی اصغر احمدپور و فاطمه بوربور با آیتم‌هایی متنوع جمعه‌ها ساعت ۱۸ روی آنتن شبکه مستند می‌رود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز