گفتگو‌با نویسنده زندگی لوطی انقلاب در سیم و‌زر رادیو فرهنگ

۱۳۹۹/۰۹/۰۱ - ۰۴:۵۸:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۶۵۱۱
گفتگو‌با نویسنده زندگی لوطی انقلاب در سیم و‌زر رادیو فرهنگ
برنامه سیم و زر رادیو فرهنگ یکشنبه۳۰آذر ماه، به بررسی کتاب لوطی انقلابی زندگی و زمانه شهید طیب حاج رضایی اختصاص دارد.

به گزارش برنا، کتاب لوطی انقلابی زندگی و زمانه شهید طیب حاج رضایی نوشته محمد‌جعفربگلو در برنامه امروز «سیم و‌زر» رادیو فرهنگ در گفت و‌گو با نویسنده این کتاب معرفی و بررسی می شود.

برنامه «سیم وزر» به نقد کتاب اختصاص دارد که هر هفته با حضور نویسنده و مترجم کتاب های حوزه های مختلف و همچنین یک منتقد مرتبط با حوزه اختصاصی کتاب مورد نظر، پخش می شود و محمد آسیابانی به عنوان کارشناس مجری برنامه این هفته با محمد جعفربگلو نویسنده این اثر گفت و گو می کند.

کتاب «لوطی انقلابی» نوشته محمد جعفربگلو درباره زندگی اجتماعی و سیاسی طیب حاج‌رضایی، با هدف با هدف واکاوی ابعاد مختلف زندگی این‌شهید انقلاب اسلامی، توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده است

این‌کتاب توصیف صرف از رویدادها نیست بلکه نویسنده تحلیل‌ را نیز، چاشنی کار کرده و تلاش کرده روایت جامعی از تاریخ زندگی و مبارزه طیب ارائه دهد.

یکی از مهم‌ترین مباحث در حیات سیاسی طیب حاج‌رضایی، بحث تغییر رویکرد اوست، طوری‌که یک‌دهه بعد از کودتای ۲۸ مرداد ۳۲ که طیب همراه با شعبان جعفری در آن مشارکت داشت، مردم او را در صحنه‌ قیام اسلامی ۱۵ خرداد ۴۲ و در تقابل با رژیم پهلوی دیدند. این تغییر مسیر و یا به تعبیر ساواک تغییر لحن طیب، در کتاب «لوطی انقلابی» تبیین شده است.

همچنین در این‌کتاب، اسناد تازه‌ای نیز درباره شهید طیب حاج‌رضایی منتشر شده که می‌توانند پاسخگوی ابهامات تاریخی مربوط به طیب باشند.

برنامه «سیم و زر» با تهیه کنندگی فریده گودرزی و اجرای کارشناسی محمد آسیابانی و گویندگی فاطمه اسحاق تبار ساعت ۱۳:۳۰ روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز از رادیو فرهنگ پخش می شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز