تابلوی خیابان محمدرضا شجریان نصب شد

۱۳۹۹/۰۹/۳۰ - ۲۳:۰۹:۰۱
کد خبر: ۱۱۰۶۹۴۹
تابلوی خیابان محمدرضا شجریان نصب شد
مصوبه نامگذاری خیابان استاد محمدرضا شجریان پس از ۲۱ ماه تاخیر و پس از درگذشت این هنرمند، در آستانه شب یلدا سرانجام به مرحله اجرا رسید و تابلوی خیابان محمدرضا شجریان در تهران نصب شد.

به گزارش برنا، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران در این باره در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

«کمیسیون نامگذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران در دوره پنجم توامان با پاسداشت یاد و نام شهدای گرانقدر همواره بر نامگذاری مشاهیر و نام آوران عرصه فرهنگ و هنر این سرزمین اهتمام داشته است و در این راستا از حمایت و همراهی اکثریت قاطع اعضای شورای اسلامی شهر تهران برخوردار بوده است.

در فروردین ماه سال ۱۳۹۸ شورای اسلامی شهر تهران در اقدامی ماندگار در کنار شاعران و هنرمندانی دیگر از این مرز و بوم، معبری را به نام خسرو آواز ایران استاد محمدرضا شجریان که آوای ربناى او بیش از ۴ دهه در هنگام افطار معنوی‌ترین خاطرات مشترک ایرانیان آزاده و حق‌جو را رقم زده است، در منطقه ۲ شهرداری نامگذاری نمود.

در آن برهه ریاست محترم شورا به دلایلی اجرای این مصوبه را مراعا نگه داشته تا در ۱۹ مهر ماه سال ۹۹ و بعد از درگذشت سوگمندانه این هنرمند پرآوازه، آقای مهندس محسن هاشمی رفسنجانی رییس محترم شورا الزام اجرای مصوبه فروردین ماه سال ۱۳۹۸ را به شهردار محترم ابلاغ نمودند.

از آن تاریخ تا امروز بیش از ۲ ماه و اندی می‌گذرد و از تذکر اینجانب به شهردارى برای اجرای این مصوبه نیز ۱۵ روز گذشته است. با توجه به پیگیری‌های مکرر رییس و اعضای شورا و کمیسیون این مصوبه در آستانه شب یلدا سرانجام به مرحله اجرا رسید.»

نظر شما