اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا

۱۳۹۹/۱۰/۰۱ - ۱۹:۰۰:۱۳
کد خبر: ۱۱۰۷۴۲۱
اخبار مهم امروز گروه فرهنگ و هنر برنا
اخبار مهم امروز دوشنبه 1 دی ماه گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری برنا به این شرح است.

به یاد هنرمندانی که غریبانه در خاک آرمیدند؛

روزهای تلخی که کرونا برای هنر ایران رقم زد / کدام هنرمندان به دلیل ابتلا به کرونا از دنیا رفتند؟

ویروس کرونا در سال جاری ضربه‌های متفاوتی به هنر ایران وارد کرد، به حداقل رسیدن تولیدات آثار هنری، تعطیلی سینماها، تماشاخانه‌ها، کنسرت‌ها و...، بیکاری طولانی مدت اهالی هنر از جمله آسیب‌هایی است که ناشی از شیوع ویروس کرونا به هنر کشور وارد شد اما بدون شک تلخ‌ترین و جبران‌ناپذیرترین اتفاقی که ویروس کرونا برای هنر کشور رقم زد، درگذشت هنرمندان بود.

بهمن هاشمی:

کرونا بازیگران را بیکار کرده و خیلی‌ها می‌خواهند اجرا را تجربه کنند / ایرادی در مجری شدن بازیگران وجود ندارد اما باید تفاوت‌ها را بپذیریم

بهمن هاشمی با اشاره به اینکه هیچ ایراد و مشکلی در مجری شدن بازیگران وجود ندارد، تأکید کرد که تولیدکنندگان برنامه‌های تلویزیونی و مجری‌ها باید تفاوت کار اجرا با بازیگری را درک کنند.

به بهانه شب یلدا؛

آرزومندم خداوند به مردم آرامش و سلامتی عطا کند/ مردم شب یلدا را با آرزوی تمام شدن کرونا پشت سر بگذارند!

زهره صفوی بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون که در زمینه ی بازیگری از خود آثار متفاوتی از جمله"جای امن"،"پرتگاه"،"از دور دست" برجای گذاشته است به بهانه شب یلدا در مورد شرایط زندگی و حرفه اش گفت و گو کردیم.

نعیمه نظام‌دوست:

امیدوارم این روزهای تلخ هر چه زودتر تمام شود

ویروس کرونا خیلی مرموزانه رفتار می‌کند، من حتی دوستانی دارم که خیلی مراقبت می‌کردند و با وسواس پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کردند اما متأسفانه به کرونا مبتلا شدند. خانم فولادوند که به تازگی به این ویروس مبتلا شده است از کسانی است که با دقت همه پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کرد؛ من نمی‌دانم این ویروس چگونه به بدن انسان‌ها راه پیدا می‌کند اما ما چاره‌ای نداریم جز اینکه به توصیه پزشکان گوش دهیم و پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنیم.

بنا بر اعلام دادسرای عمومی و انقلاب تهران؛

«قورباغه» هومن سیدی توقیف نشده است!

دادسرای عمومی و انقلاب تهران در پی مطرح شدن ادعاهایی پیرامون توقیف یک سریال شبکه خانگی اعلام کرد ادعاهای مطرح شده پیرامون توقیف این سریال از سوی دادسرای عمومی و انقلاب تهران صحت ندارد.

به بهانه آخرین شب پاییز؛

خواننده عصر طلایی در شب یلدا مهمان برنا

محمد بابایی به بهانه آخرین روز پاییز مهمان خبرگزاری برنا شد و ضمن حافظ خوانی دقایقی اجرای زنده داشت. او در گفت و گویی مفصل به وضعیت این روزهای موسیقی، اوضاع و احوال ترانه، نحوه درآمدزایی خوانندگان و ... پرداخت که به زودی صحبت های ما با خواننده آلبوم «تب» درخبرگزاری برنا از نظرتان می گذرد.

به بهانه آخرین شب پاییز؛

یلدا خوانی مجتبی کبیری در روزهای پایانی پاییز

مجتبی کبیری از آن دست خوانندگانی بود که به خاطر شباهت صدایش به خواننده معروف لس آنجلسی به سرعت شنیده شد در ادامه اما او ثابت کرد جدا از شباهت های تون و جای صدا در انتخاب شعر و ترانه نیز به خواننده مذکور نزدیک است.

به بهانه آخرین شب پاییز؛

حافظ‌خوانی محمد حاتمی در شب یلدا / ببینید

محمد حاتمی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که در فیلم‌های سینمایی و سریال‌های تلویزیونی خاطره‌انگیز متعددی ایفای نقش کرده است چندی پیش مهمان خبرگزاری برنا بود و به مناسبت شب یلدا شعری از حافظ خواند و فرا رسیدن این شب را به مخاطبان خبرگزاری برنا تبریک گفت.

علی نصیریان رئیس هیئت‌داوران جشنواره «هنر زنده است» شد

علی نصیریان بازیگر- نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما- تئاتر و تلویزیون ایران ریاست هیئت‌داوران جشنواره آنلاین «هنر زنده است» را پذیرفت.

از چه سنی به کودکمان پول توجیبی بدهیم/ «مامان ها» مسائل مالی مرتبط با کودک را می آموزد

برنامه «مامان ها» امروز دوشنبه اول دی ماه به موضوع پول توجیبی می پردازد و قرار است درباره آموزش مباحث مالی به کودکان صحبت شود.

عزت‌الله رمضانی‌فر:

کرونا فرصتی است برای اینکه به فکر هم باشیم

عزت‌الله رمضانی‌فر با اشاره به اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا بهتر است در شب یلدای امسال دورهم جمع نشویم تأکید کرد که اگر برخی افراد اصرار دارند که این شب را زنده نگاه دارند در جمع‌های خانوادگی هم پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

نمایش «گورکن» در هفدهمین جشنواره فیلم باهاما

فیلم سینمایی «گورکن» در پانزدهمین حضور جهانی خود، در بخش نگاه نو «هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم باهاما» به نمایش درمی‌آید.

گزارش ساترا از عملکرد رسانه‌‎های داخلی در پخش مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا؛

ثبت رکوردهای جدید در استفاده کاربران از رسانه های صوت و تصویر فراگیر

مسابقه فینال لیگ قهرمانان آسیا، که 29 آذر ماه برگزار شد، به دلیل شیوه استقبال مردم برای مشاهده فوتبال نقطه عطفی از نظر مصرف رسانه‌ای در کشور محسوب می‌شود. رسانه های صوت و تصویر فراگیر با همراهی رسانه ملی توانستند نیازهای مخاطبان مختلف با شیوه مصرف رسانه‌ای متفاوت را پوشش دهند. ولی این مسئله با چالش‌هایی نیز همراه بود. از یک سو همدستی کنفدراسیون فوتبال آسیا با تحریم‌کنندگان ملت ایران و استناد بی‌سابقه به تحریم‌های داخلی آمریکا (اوفک) برای ارائه نکردن سیگنال به رسانه‌های کشور که با هدف قطع دسترسی معمول به تصاویر پخش بازی انجام شده بود و از سوی دیگر ساعت برگزاری این مسابقه که در ساعات میانی روز زمان‌بندی شده بود، پیش‌بینی یک تجربه متفاوت را برای سازمان صدا و سیما و رسانه‌های صوت و تصویر فراگیر ایجاد کرده بود. این شرایط منجر به شکل‌گیری یک اتحاد بر مبنای منافع ملی برای تأمین نیازهای کاربران و مخاطبان فوتبال‌دوست شد.

همسر علی صفرلو شهید مدافع سلامت در برنامه یه روز تازه مطرح کردند؛

بیماری کرونا کشتی در حال غرق است/ وعده‌های مسئولان برای خانواده شهدای مدافع سلامت اجرا نشده است

همسر علی صفرلو شهید مدافع سلامت در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: مسئولان قول داده‌اند که خانواده شهدای مدافع سلامت تحت پوشش بنیاد شهید باشند اما هنوز این اتفاق نیفتاده است و قرار در این هفته این وعده عملی شود. از مسئولان خواهش می‌کنم که همه کادر درمان که جان خود را در راه خدمت به مردم از دست داده‌اند را جز شهدای سلامت قرار دهند.

اعتراض شدید باشگاه استقلال به سریال «خانه امن»

باشگاه استقلال اعلام کرد در پی توهین صورت گرفته به هواداران استقلال در سریال خانه امن که شب گذشته از شبکه یک سیما پخش شد، صبح امروز (دوشنبه) هیات مدیره استقلال جلسه‌ای در ساختمان این باشگاه و با حضور مدیرعامل استقلال تشکیل داد.

«سینما ملت» با موضوع «صف امید» می آید

مستند تلویزیونی «سینما ملت» به تهیه کنندگی محمد هادی نعمت اللهی دوشنبه‌ها از شبکه افق پخش خواهد شد.

بازدید پژوهشگر دانشگاه برن سوئیس از سازمان قرآنی دانشگاهیان

حجت‌الاسلام سیدمحمدحسین چاوشیان، پژوهشگر دانشگاه برن سوئیس و عضو پژوهشی جامعةالمصطفی (ص) العالمیه از بخش‌های مختلف سازمان قرآنی دانشگاهیان کشور بازدید کرد.

فیلمبرداری فیلم کوتاه «رزا» به پایان رسید

فیلم کوتاه «رزا» در آذرماه فیلمبرداری شد و این روزها مراحل تدوین را سپری می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز