روایت سختی‌های کادر درمان و کرونا در «چرخ»

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۵:۵۹:۵۹
کد خبر: ۱۱۰۷۹۸۰
روایت سختی‌های کادر درمان و کرونا در «چرخ»
هشتادوششمین قسمت فصل هفتم «چرخ» ساعت ۱۹ امروز، دوشنبه ۲ دی، به بهانه‌ی نمایش مستندهای بخش «کروناروایت» در جشنواره‌ی «سینما حقیقت»، با بررسی سختی‌ها و مشکلات پزشکان و پرستاران در دوران شیوع کرونا روی آنتن شبکه‌ی چهار می‌رود.

به گزارش برنا، در این قسمت «چرخ»، حافظ آهی، مجری-کارشناس برنامه با دکتر محمدرضا ظفرقندی، رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت‌وگو می‌کند. ۲۴ فیلم مستند با موضوع کرونا در چهاردهمین جشنواره‌ی «سینماحقیقت» نمایش داده شد که وجوه مختلفی از مبارزه‌ی کادر درمان با این ویروس را به نمایش گذاشته بودند. در آثار مربوط به بخش کرونا موضوع کادر درمان و نمایش تلاش‌ها و رشادت‌های آنها پرطرفدارترین مضمون انتخابی مستندسازان بود. از دیگر موضوعاتی که توجه هنرمندان عرصه‌ی مستند را به خود جلب کرده، یکی مساله‌ی فعالیت گروه‌های مردمی و طلبه‌هایی است که در کنار کادر درمان برای مقابله با همه‌گیری کرونا به میدان بود و  دیگری، حضور دو فیلم با موضوع کودکان و کرونا، یک فیلم با محوریت نقش زنان در همه‌گیری ویروس کرونا، دو فیلم با مضمون آسیب‌های اجتماعی ناشی از بحران کرونا و یک اثر درمورد مشکلات بیماران پروانه‌ای در اپیدمی کرونا بود.

در بخش‌ دیگری از این قسمت «چرخ»، دکتر سیدداریوش طاهرزاده، دکترای شیمی و مدرس دانشگاه تهران، دنیای شیمی در سال آینده‌ی میلادی را بررسی خواهد کرد.

فصل هفتم مجله‌ی تصویری «چرخ» مهم‌ترین رویدادهای علم و فناوری و مسائل روزمره‌ی زندگی با نگاهی تخصصی و به‌زبانی ساده و با حضور مسئولان، کارشناسان، اساتید دانشگاه و نخبگان بررسی و واکاوی می‌کند.

«چرخ» چهار روز در هفته، از یکشنبه تا چهارشنبه، از ساعت ۱۹ به‌صورت زنده و به مدت ۴۵ دقیقه از شبکه‌ی چهار سیما پخش می‌شود. مجری «چرخ» حافظ آهی است و محمد جباری سردبیری برنامه و الهه بهبودی تهیه‌کنندگی «چرخ» را بر عهده دارند.

نظر شما