سازمان فرهنگی هنری برنامه «مهرآیین» را برگزار کرد؛

تجلیل از ۱۸ شهید مدافع سلامت در ۱۶ منطقه شهر تهران

۱۳۹۹/۱۰/۰۲ - ۱۶:۱۱:۵۸
کد خبر: ۱۱۰۷۹۹۰
تجلیل از ۱۸ شهید مدافع سلامت در ۱۶ منطقه شهر تهران
سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه‌برنامه «مهرآیین» را با تجلیل از خانواده شهدا در عرصه‌های گوناگون برگزار می‌کند که نخستین فاز این برنامه همزمان با شب یلدا و روز پرستار، با بزرگداشت ۱۸ شهید مدافع سلامت در ۱۶ منطقه شهر تهران برگزار شد.

به گزارش برنا، سید احمد موسوی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و دبیر ویژه‌برنامه «مهرآیین» از تکریم خانواده ۱۸ شهید مدافع سلامت در ۱۶ منطقه شهر تهران به مناسبت شب یلدا و روز پرستار خبر داد و گفت: در این برنامه که با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شد، همکاران سازمان فرهنگی هنری در مناطق ۱، ۲، ۳، ۴، ۵، ۶، ۷، ۸، ۹، ۱۲، ۱۳، ۱۷، ۱۸، ۲۰، ۲۱، ۲۲ و فرهنگ‌سرای رضوان با حضور در منزل ۱۸ تن از شهدای کادر درمان در جریان مقابله با ویروس کرونا، از آنان تجلیل کردند.

وی اضافه کرد: این نخستین فاز اجرای برنامه «مهرآیین» در زمستان ۹۹ بود که در آن مسئولان فرهنگی، روحانیون و نمایندگان نهادهای محلی و منطقه‌ای با حضور در منزل شهدا و اهدای شاخه گل، لوح سپاس و هدایا، به مقام شهدای مدافع سلامت ادای احترام کردند. شهرداری‌ها، ائمه جماعات، کلانتری‌ها، پایگاه‌های بسیج و نیروهای مردمی مناطق در اجرای این برنامه همکاری داشتند.

موسوی با تشریح فازهای بعدی ویژه‌برنامه «مهرآیین» در فصل زمستان عنوان کرد: فاز دوم این برنامه در ۱۳ دی ماه و همزمان با نخستین سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی برگزار می‌شود و در آن از خانواده شهدای مدافع حرم فاطمیون و زینبیون تجلیل خواهد شد. فاز سوم همزمان با دهه فجر اجرا می‌شود و به بزرگداشت شهدای انقلاب اسلامی اختصاص دارد و در فاز چهارم «مهرآیین» در پایان سال، از شهدای آتش‌نشان تقدیر خواهد شد.

وی در پایان گفت: ویژه‌برنامه «مهرآیین» چند سالی است با هدف ارج نهادن به مقام شامخ شهدای انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، مدافعان حرم، مدافعان سلامت و تکریم خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران برگزار می‌شود و تبدیل به یکی از برنامه‌های مستمر و راهبردی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت شده است. در سال ۱۳۹۸ در سه نوبت با خانواده ۶۶ تن از شهدای سادات، دانش‌آموز و ارامنه و جانبازان دیدار شد و از ابتدای سال ۱۳۹۹ تا کنون نیز خانواده ۷۴ تن از شهدای سادات، مدافعان حرم، مادران چشم به راه (مادران شهدای مفقودالاثر) و همچنین خانواده‌هایی که چند شهید تقدیم کرده‌اند، تجلیل شده‌اند.

نظر شما