در کانال اردوی شبکه سحر؛

سفر به «سرزمین مهر» در تلویزیون

۱۳۹۹/۱۰/۰۳ - ۱۲:۲۷:۲۰
کد خبر: ۱۱۰۸۴۵۴
سفر به «سرزمین مهر» در تلویزیون
ایران به عنوان سرزمین صلح ادیان در مستند «سرزمین مهر» از کانال اردوی شبکه سحر به تصویر کشیده می شود.

به گزارش برنا، مستند «سرزمین مهر» به معرفی ایران به عنوان سرزمینی که در طول تاریخ خاستگاه  دین زرتشت و یکتا پرستی بوده و ادیان مختلف را در خود پذیرفته است، می پردازد.

این مستند با نگاهی ویژه، زندگی روزمره پیروان ادیان الهی از جمله آشوریان، زرتشیان، کلیمیان و ارامنه در فضاهای مختلف اجتماعی، اقتصادی و ... در ایران را که سالیان سال با صلح و آرامش در کنار مسلمانان زندگی کرده اند، ترسیم کرده است.

«سرزمین مهر»  در ۶ قسمت ۳۰ دقیقه‌ای به بررسی زندگی پیروان ادیان الهی آشوری (۱ قسمت)، زرتشتی (۲ قسمت)، کلیمی (۲ قسمت) و ارمنی (۱ قسمت) می‌پردازد و داستان دختری آشوری به نام یلدا (با بازی مینا نیک اعتقاد) دانشجوی رشته تئاتر در ایران را روایت می کند که از پدری ایرانی و مادری فرانسوی متولد شده که هر دو سال‌ها پیش از دنیا رفته‌اند. خانواده وی شامل خواهر، برادر و خاله‌اش در فرانسه زندگی می‌کنند و از او می‌خواهند به دلیل آنچه در تبلیغات غرب وجود فضای ناامن برای اقلیت‌ها در ایران خوانده می شود، به فرانسه بازگردد. اما یلدا در پی اصرارهای مکرر آنها تصمیم می‌گیرد تحقیقی در این زمینه انجام داده و فیلمی مستند بسازد و در حقیقت یک نامه تصویری تولید کند.

وحید امیرخانی؛ نویسنده و کارگردان، محمد لطفیان؛ مدیر تصویربرداری، ایمان نیک‌ بین؛ صدابردار، سمیه تویسرکانی؛ چهره پرداز، داوود کاوند؛ تدوینگر، مجتبی شهریان؛ مدیر تولید مستند «سرزمین مهر» هستند.

پخش مجموعه مستند «سرزمین مهر» تولید شبکه  سحر با تهیه کنندگی رضا درویش نوری، سوم دی ماه ساعت 18 از کانال اردوی شبکه سحر آغاز خواهد شد.

نظر شما