معرفی کتاب؛

گزیده شعرهای م. مویّد از سوی کانون منتشر شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۰۸:۰۲:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۸۴۹۳
گزیده شعرهای م. مویّد از سوی کانون منتشر شد
گزیده شعرهای محمدحسین‌ مهدوی (م. مویّد) از مجموعه کتاب‌های «شعر ما» از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش برنا، گزیده اشعار م. مویّد به انتخاب فاطمه سالاروند در ۹۶ صفحه برای نوجوانان بالای ۱۵ سال به چاپ رسیده است.

در مقدمه این کتاب آمده است: مجموعه کتاب‌های «شعر ما» بیش و پیش از آنکه حاصل طراحی و برنامه‌ریزی دست‌اندرکاران تولید کتاب‌های ویژه «نوجوانان» باشد، حاصل «رفتارِ» نوجوان اهل شعر و کتاب جوان امروز ایرانی است با شعر.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با بهره‌گیری از تجربیات و پیشینیه گران‌بهای خود در صدد برآمده است تا در این عرصه برای نوجوانان صاحب ذوق و دارای استعداد شاعری و نیز نوجوانان علاقه‌مند به شعر امروز و چه بسا طیف گسترده‌تری از دوستداران شعر، امکان برخورداری از این آثار را فراهم آورد.

کتاب گزیده شعر «م. موید» دربردارنده ۷۲ قطعه شعر کوتاه و بلند هم‌چون «ناگهان»، «داستانِ درختِ توت»، «آیا در شبی روشن»، «به تنهایی این‌ها رشک می‌برم»، «چرا سه بار»، «تو را شناخته‌ام»، «می‌دانم مادرم نیست»، «دستاری ارغوانی»، «هم همانی تو و هم همینی» و... است.

در شعر «بی لبخندِ تو هرگز باران نمی‌بارد» می‌خوانیم: باران/ می‌رود و می‌بارد/ پروازکنان و می‌بارد/ با من و بی من و می‌بارد/ با گُل و بی گُل و می‌بارد/ با لبخندِ تو و بی لبخندِ تو می‌بارد/ امّا چون می‌بارد/ بی من نمی‌بارد/ بی گُل نمی‌بارد/ بی لبخندِ تو نمی‌بارد/ بی لبخندِ تو!؟ / هرگز! / انگشتانی بلند دارد/ با انگشتانی بلند می‌بارد/ رو به آسمان/ لبخندِ تو.

تصویرگری جلد کتاب م. موید را که با شمارگان ۲هزار و ۵۰۰ نسخه منتشر شده است را مرتضی یزدانی بر عهده دارد.

این کتاب در قطع پالتویی با قیمت ۱۳هزار تومان در فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، فروشگاه اینترنتی محصولات کانون به نشانی shop.kpf.ir و فروشگاه‌های محصولات فرهنگی هنری در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد.

 

نظر شما