اسکورسیزی از ترمیم «رگبار» بیضایی ابراز خشنودی کرد

۱۳۹۹/۱۰/۰۵ - ۰۲:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۰۹۱۴۵
اسکورسیزی از ترمیم «رگبار» بیضایی ابراز خشنودی کرد
به بهانه زادروز هشتاد و دوسالگی بهرام بیضایی نویسنده و کارگردان بزرگ تئاتر و سینمای ایران مارتین اسکورسیزی از ترمیم «رگبار» بهرام بیضایی ابراز خشنودی کرد.

به گزارش برنا؛ مارتین اسکورسیزی کارگردان مطرح سینمای جهان و دارنده تمامی جایزه‌های معتبر سینمایی درباره بهرام بیضایی گفته بود:

«بسیار مفتخرم که بنیاد سینمای جهان فیلم خردمندانه و زیبای رگبار را که اولین فیلم بهرام بیضایی است ترمیم کرده، حال و هوای فیلم من را یاد بهترین چیزهایی انداخت که در فیلم‌های نئورئالیستی ایتالیایی دوست دارم، می‌توانید پس زمینه بیضایی را در ادبیات، تیاتر و شعر فارسی حس کنید. بیضایی هیچ‌گاه آن قدر که استحقاقش را داشت، مورد حمایت قرار نگرفت.»

گفتنی است؛ سینما و تئاتر ایران سال‌هاست که از هنر بهرام بیضایی بی‌بهره مانده است. علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد وقت در دولت اول حسن روحانی در واکنش به این بی‌بهره ماندن گفته بود: «گمان نکنم سن و سال بهرام بیضایی به او اجازه فعالیت جدید بدهد!» این سخن شاذ متصدی وقت فرهنگ مملکت درحالی بیان شد که به عنوان نمونه مارتین اسکورسیزی در ۷۷ سالگی با فیلم «مرد ایرلندی» در چند رشته اسکار کاندید شده بود.

 

 

نظر شما