به افزایش شیوع بیماری کرونا؛

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۱:۲۵:۲۵
کد خبر: ۱۱۰۹۶۷۵
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود
دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران به دلیل همه‌گیری بیماری کرونا، در سال ۱۴۰۰ برگزار می‌شود.

به‌گزارش برنا، این رویداد بین‌المللی قرار بود اسفند ۱۳۹۹ در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شود که شیوع بیماری کرونا برگزاری آن را به سال آینده موکول کرد.

این در حالی است که جشنواره دوازدهم با استقبال گسترده انیماتورهای ایرانی و خارجی روبرو شده است به‌نحوی در مجموع بیش از ۱۶۰۰ اثر پویانمایی از ایران و ۸۴ کشور جهان در اختیار دبیرخانه دایمی این رویداد قرار گرفت که از این میان ۵۵۰ اثر به هنرمندان ایرانی و ۱۰۶۰ اثر به هنرمندان خارجی اختصاص داشت.

دبیرخانه جشنواره در همین حال درباره‌ی تعویق این رویداد هنری توضیح داده است: با توجه به تجربه‌های نه‌چندان موفق برگزاری مجازی رویدادهای سینمایی در جهان، اهمیت رعایت حق مولف و قانون کپی‌رایت از سوی کانون و درعین حال توجه به استانداردهای نمایش فیلم، از برگزاری جشنواره به‌صورت مجازی خودداری و تلاش می‌کنیم این جشنواره را در سال ۱۴۰۰ برگزار کنیم.

این دبیرخانه همچنین یادآور شده است که مجموعه‌ای از بهترین فیلم‌های پویانمایی سراسر جهان جهت نمایش در اختیار جشنواره دوسالانه پویانمایی کانون قرار گرفته است ضمن این‌که دو جلد کتاب تخصصی ویژه این رویداد در حال ویراستاری است و برنامه‌ریزی نشست‌های تخصصی نیز صورت گرفته بود.

 

نظر شما