«رمانتیسم عماد و طوبا» راهی جشنواره فجر شد

۱۳۹۹/۱۰/۰۶ - ۱۲:۳۱:۰۸
کد خبر: ۱۱۰۹۷۵۱
«رمانتیسم عماد و طوبا» راهی جشنواره فجر شد
«کاوه صباغ‌زاده» پس از فیلم موفق «ایتالیا ایتالیا»، دومین فیلم بلند خود با نام «رمانتیسم عماد و طوبا» را به سی و نهمین جشنواره فیلم فجر ارائه داده است.

به گزارش برنا، کاوه صباغ‌زاده که ابتدا با فیلم «سال‌های خاکستر» در سال 1367 در مقام بازیگر وارد دنیای سینما شد، خیلی زود این فضا را ترک کرد و به سراغ تدوین و دستیاری رفت. او سال‌ها در این عرصه فعالیت کرد و حاصل این حضور در مقام دستیار و برنامه‌ریز آثاری چون «صبحانه‌ای برای دو نفر»، «مارال»، «خانه کاغذی»، «راننده تاکسی» و... بسیاری از آثار سینمایی و تلویزیونی دیگر است. اما او علاوه بر این دست به قلم نیز شد و فیلمنامه‌هایی چون «یازده و نیم»، «سر راه لوکیشن»، «نمی‌دونم فردا چی می‌شه»، «خواب زدگی»، «برشی کوتاه از یک واقعه» را نیز نوشت که در عرصه فیلم کوتاه تولید شدند و برخی از آن‌ها را خود او کارگردانی کرد. پس از گذشت این سال‌ها در نهایت او سال 1395 در مقام کارگردان نخستین فیلم بلند خود را با نام «ایتالیا ایتالیا» به تهیه‌کنندگی مهدی صباغ‌زاده ساخت و آن را روانه سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر کرد. فیلمی که با اقتباس از داستانی کوتاه از جومپا لاهیری نویسنده هندی تبار نوشته شد و سیمرغ بلورین بهترین بازیگر اول زن را برای سارا بهرامی به ارمغان آورد و تندیس بهترین بازیگر زن جشنواره تامیل نروژ را نیز از آن او کرد. یک فیلم کمدی، فانتزی که در زمان خود بسیار خوش درخشید. 

درست سه سال بعد «کاوه صباغ‌زاده» بار دیگر در همان حال و هوا به سراغ ساخت فیلم دوم خود یعنی «رمانتیسم عماد و طوبا» رفت، فیلمنامه این فیلم سینمایی در ژانر کمدی، رمانتیک، فانتزی نوشته شده و اقتباسی آزاد از کتابی نوشته آلن دوباتن است که توسط کاوه صباغ‌زاده به نگارش درآمده است. 

در خلاصه داستان دومین فیلم بلند سینمایی این کارگردان آمده است: «وقتی سرنوشت برای اولین بار عماد و طوبا را روبروی هم قرارداد، هر دو خوب می‌دانستند که عشق بیشتر یک مهارت است تا هیجان و تپش قلب و خارش پوست...» 

در «رمانتیسم عماد و طوبا» بازیگرانی چون حسام محمودی، الناز حبیبی، علی انصاریان، مرتضی علی عباس میرزایی، ستایش تارانی، سانیا رمضانی، سام ولی پور به ایفای نقش پرداخته‌اند.

ازجمله عوامل این فیلم می‌توان به: کارگردان: کاوه صباغ زاده، نویسنده فیلمنامه: کاوه صباغ زاده (اقتباسی آزاد از داستانی اثر آلن دوباتن)، تهیه‌کننده:مهدی صباغ‌زاده، با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی، مدیر تولید و مجری طرح:ناصر مقدس، مدیرفیلمبرداری:شهرام نجاریان، تدوین:پگاه احمدی، طراح جلوه‌های بصری:سینا قویدل، طراح گریم:محسن دارسنج، طراح صحنه:محمدرضا میرزامحمدی، طراح لباس:آرام موسوی، گفتار متن: سارا بهرامی، موسیقی: پیام آزادی، صدابردار:ساسان نخعی، صداگذاری و ترکیب صدا: آرش قاسمی، برنامه‌ریز و دستیار اول:مهدی فهیمی، دستیار دوم: آوا بالاور، منشی صحنه: دنیا راد، جلوه‌های ویژه:ایمان کرمیان، آرش آقا بیک، طراح بدلکاری:امیر بدری.

 

نظر شما