در برنامه «یه روز تازه» مطرح شد؛

شهید سلیمانی ابر مرد میدان عمل بود

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۱:۰۷:۳۳
کد خبر: ۱۱۱۰۲۸۷
عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) در برنامه صبحگاهی شبکه پنج سیما گفت: در خصوص محبوبیت سردار سلیمانی شاهد جمع بین امید و عمل هستیم.

به گزارش برنا، سید مجید امامی عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) گفت: در خصوص محبوبیت سردار سلیمانی شاهد جمع بین امید و عمل هستیم. مردم جهان در شرایط ناکامی و ناکارآمدی به سر می‌برند. شهید سلیمانی بسیاری از الگوهای موفق در تفکر ایرانی و جهانی را جمع کرد. امید بدون عمل توهم سازی است و عمل بدون امید دست و پا زدن در جناح ناکارآمدی دیگران است. سردار سلیمانی با امید میدان عمل خود را فراهم کرد. در کتاب عقل سرخ به این موضع پرداخته شده است. از روایت عقل سرخ سهروردی در بیان شخصیت شهید سلیمانی بهره برده‌ایم. در یک‌کلام او ابر مرد بود و موانع را شکست.

امامی اظهار داشت:درجامعه ایران هویتی با نام مقاومت داریم. مقاومت به معنای ایستادگی و جمع بین امید و عمل است. اگر جامعه و یا فردی این جمع را داشته باشد، ناکارآمدی‌های روزگار را  با امید پشت سر خواهند گذاشت. در میدان عمل باید صبر داشت. زمانی شکست حاصل می‌شود که انسان اراده خود را بشکند.

وی افزود: در تفکر ایرانی و اسلامی اگر کسی بتواند بر اساس فطرت امید سازی کند و عمل مثبتی انجام دهد، ماندگار می‌شود. عمل مثبت به معنای تغییر جهان به نفع جهانیان است. مفهوم جهان‌پهلوان در فرهنگ ایرانی ما به همین معنا است. جهان‌پهلوان کسی است که در مواجه با جهان توان تغییر دارد. از واژه انسان جهانی برای شهید سلیمانی در یک سال اخیر استفاده کرده‌ایم.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه امام صادق (ع) خاطرنشان کرد: شهید سلیمانی اصول عملیه ای داشت که فروع را با اصول عملیه خود ترجمه می‌کنند. یکی از این اصول عملی زیارت اربعین بعد از آزادی عراق از دست رژیم بعث بود که خواستار استمرار این زیارت بود. زمانی که داعش ظهور کرد با محوریت بحث اربعین اقدام به پاک‌سازی داعش کرد. از دل همین مسیر حشد الشعبی درست شد که اگر نبود در همسایگی داعش بودیم. عراق‌ها توانست عراق را با یک اصل عملی نجات دهد.

گفتنی است برنامه «یه روز تازه» مجله خبری صبحگاهی تهیه شده در گروه اجتماعی شبکه پنج سیماست که از شنبه تا چهارشنبه ساعت ۷ تا ۹ صبح با بخش‌های مختلفی چون سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، ورزشی و... با اجرای وحید رونقی، فریبا باقری، حافظ کاظم‌زاده، صدیقه مرادی و علی مرادخانی روی آنتن می‌رود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز