نگاه «مامان ها» به تک فرزندها

۱۳۹۹/۱۰/۰۷ - ۱۹:۲۷:۰۳
کد خبر: ۱۱۱۰۶۷۴
نگاه «مامان ها» به تک فرزندها
«مامان‌ها» این بار به سراغ سیستم تک فرزندی در ایران می رود و نگاه والدین امروز را در این نوع سبک زندگی به چالش می کشد.

به گزارش برنا، برنامه «مامان‌ها» امروز یکشنبه هفتم دی ماه به کودکان دهه نود می‌پردازد که بیشتر از همسن و سالانشان با بزرگترها همنشین شده‌اند.

خانواده‌ها در دهه‌های پیش، تعداد فرزندان بیشتری داشتند در حالیکه امروز اکثر خانواده‌ها به سمت تک فرزندی رفته‌اند.

همچنین پیش از این خانواده‌ها با اقوام و خویشاوندان خود ارتباط گسترده‌تری داشتند و بچه‌ها اگر هم تک فرزند بودند، می‌توانستند با کودکان فامیل و آشنا همبازی شوند.

طی یک سال گذشته کرونا هم مزیدی بر علت شد تا مهدکودک‌ها، مدارس و کلاس‌های خصوصی هم تعطیل شود و کودکان بیشتر وقت خود را با خانواده و پدر و مادرهای‌شان بگذرانند و به این ترتیب کودکان دهه ۹۰ بیشترین تعاملشان با بزرگترها انجام می‌شود که این موضوع می‌تواند آسیب‌های فردی و اجتماعی مختلفی هم در سنین کودکی و هم در بزرگسالی به همراه داشته باشد.

برخی تجربه‌ها از جمله اجتماعی شدن، کودکی کردن و برقراری ارتباط با دیگران در همین سنین کودکی حاصل می‌شود و در نبود آنها آسیب‌ها و بحران‌هایی برای کودک بوجود می‌آید.

برنامه امروز «مامان‌ها» با اجرای منصوره مصطفی زاده از مادرانی که با چنین معضلی مواجه هستند، دعوت کرده است تا به واکاوی آن بپردازد و راهکارهایی را هم برای حل آن پیشنهاد دهد.

این برنامه امروز ساعت ۱۷:۲۰ به تهیه‌کنندگی مجتبی حسینی، کارگردانی سعید ابراهیمی و سردبیری سیدمیلاد ناظمی از شبکه سه سیما پخش می‌شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز